Klient odbiera wyczekiwane zamówienie. Otwiera paczkę, a w środku… niewłaściwy produkt. Pomyłki zdarzają się najlepszym. Jednak jak ich unikać, by nie nadwyrężać cierpliwości kupujących? W obszarze eCommerce jest to szczególnie ważne. To klucz do dobrych doświadczeń zakupowych. Sprawdź, w jaki sposób WMS, czyli Warehouse Management System może ustrzec twój sklep przed niepotrzebnymi i kosztownymi błędami.
Jak uniknąć błędów w sklepie internetowym? Poznaj WMS!
Czym tak naprawdę jest Warehouse Management System? Tłumacząc najprościej, jest to System Zarządzania Magazynem. Pomaga w efektywnym planowaniu działań, jak również optymalnej organizacji przestrzeni. Monitoruje również wszystkie produkty od momentu pojawienia się na półce, aż do czasu wysyłki. W efekcie czyni procesy wchodzące w skład realizacji zamówienia szybszymi i bardziej skutecznymi.
Szczegóły odnośnie wdrożenia Warehouse Management System znajdziesz na: https://www.advox.pl/wms-pl
Jednak w jaki sposób WMS pomoże ci zminimalizować ilość popełnianych błędów?
- Kontrola stanów magazynowych. Kiedy zapasy danego produktu są na wyczerpaniu, system automatycznie zleca ich uzupełnienie. Ma dostęp do wszystkich danych w czasie rzeczywistym, co umożliwia przejrzyste i wydajne zarządzanie magazynem. Wszystkie produkty są śledzone codziennie, aż do ostatniego kodu kreskowego. Eliminuje to ryzyko błędów ludzkich związanych z ręcznymi zapisami, a także pozwala również uniknąć niespodziewanych braków.
- Sprawna komplementacja zamówień. System może pomóc pracownikowi w zlokalizowaniu właściwego towaru. Wychwyci również przypadek, w którym wiele zamówień zawiera ten sam przedmiot. Co więcej, analizuje dane dotyczące kompletacji, pakowania i wysyłki. Zatem szybko może określić, jaki produkt jest najpopularniejszy lub z czym jest najczęściej łączony. To zaś pozwala dopasować układ magazynu pod realne potrzeby. Wspiera to pracę wielu osób, ale również zmniejsza szanse na pomyłkę podczas kompletowania zamówienia.
- Minimalizacja błędów przy przyjęciu towarów. WMS umożliwia automatyczny odbiór konkretnych artykułów. Poddaje je weryfikacji i uzgadnia z zamówieniami za pomocą skanowania kodu kreskowego. Pozwala upewnić się, że pracownik umieszcza wybrany towar we właściwym miejscu — dla konkretnego zamówienia lub klienta.
- Skuteczniejsze prognozowanie. W efektywnym zarządzaniu magazynem ważna jest wiedza na temat tego, jakie są potrzeby, co się sprawdza, a gdzie potrzebne są zmiany. Dzięki WMS można aktualizować te informacje codziennie, co jest ogromnym krokiem w kierunku zmniejszenia liczby błędów. Dodatkowo może to wpłynąć na polepszenie relacji z dostawcami oraz klientami.
WMS na Magento lub Shopware — wybierz software house Advox Studio
Chcesz wdrożyć WMS do twojego sklepu na Magento lub Shopware? Wszystkim zajmie się doświadczony software house. Advox Studio to zespół z wieloletnim doświadczeniem, który przeprowadzi cię przez cały proces krok po kroku. Wolisz nie rezygnować z dotychczasowej platformy eCommerce? Nic nie szkodzi, długoletnia praktyka sprzyja wdrażaniu niestandardowych rozwiązań. Warto uczyć się na błędach, ale znacznie lepiej im zapobiegać!
/Artykuł sponsorowany/