Trzy firmy wyraziły chęć przeprowadzenia prac remontowych przy moście łączącym ulice Mikołaja Kopernika oraz Wodną w Świdnicy. Wszystkie złożone oferty przekraczają jednak kwotę, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację tej inwestycji.
Przetarg na wykonanie remontu mostu, który został oddany do użytku na początku 1968 roku, został ogłoszony na początku września. Na realizację prac Świdnica uzyskała dofinansowanie w wysokości ponad 502 tys. złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, natomiast na sfinansowanie zadania planowano przeznaczyć w sumie 800 tys. złotych.
– Inwestycja obejmuje odcinek ul. Mikołaja Kopernika zlokalizowany na obiekcie mostowym (47 m), odcinek dojazdowy (20 m) oraz obiekt mostowy – wskazano w dokumentacji przetargowej. W ramach zadania remontem objęte zostaną przyczółki, podpory pośrednie oraz ustrój nośny mostu, konstrukcje stalowe mają zyskać zabezpieczenie antykorozyjne, wyremontowana ma zostać nawierzchnia jezdni oraz chodników, a dodatkowo wycięte mają zostać samosiejki rosnące w bezpośrednim sąsiedztwie mostu.
We wtorek, 19 września poinformowano, że realizacją prac zainteresowane są trzy firmy. Najtańszą ofertę złożył Zakład Budownictwa Mostowo-Drogowego i Naprawa Budowli Inżynieryjnych Jacek Madziara, który zaproponował wykonanie robót za kwotę 1 mln 230 tys. złotych. Spółka Detal Konstrukcje byłaby skłonna zrealizować inwestycję za ponad 1 mln 467 tys. złotych. Najdroższą ofertę złożyła natomiast spółka Pro-Tra Building, która gotowa jest zająć się pracami za przeszło 2 mln 893 tys. złotych. Wszystkie oferty przekraczają planowany przez miasto budżet dla tego zadania.
Obecnie nie wiadomo, czy świdnicki magistrat zdoła wygospodarować w miejskim budżecie dodatkowe środki, które pozwolą na wyłonienie wykonawcy. Jeżeli tak się stanie to wybrana w drodze przetargu firma będzie musiała uporać z powierzonym zadaniem w ciągu sześciu miesięcy od daty zawarcia umowy, z wyłączeniem okresu zimowego. – Inwestycja swym zakresem obejmuje remont mostu i nie wymaga całkowitego zamknięcia ruchu kołowego i pieszego. Wprowadzenie czasowej organizacji ruchu obejmującej ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną umożliwi bezpieczne przeprowadzenie robót przy ograniczonej uciążliwości dla uczestników ruchu kołowego i pieszego – zaznaczono w dokumentacji projektowej.
/mn/