Strona główna Artykuł sponsorowany Otwarcie pizzerii – 6 rzeczy, o których powinieneś wiedzieć, zanim zaczniesz

Otwarcie pizzerii – 6 rzeczy, o których powinieneś wiedzieć, zanim zaczniesz

0

Nowa pizzeria na horyzoncie – i to jeszcze twoja własna? To brzmi świetnie! Wśród ulubionych dań zamawianych przez Polaków w lokalach, próżno szukać ogórkowej i kopytek. Królują dania rodem z krajów kojarzących się z beztroskimi wakacjami i piękną pogodą – kebab, gyros i pizza. Zwłaszcza ta ostatnia cieszy się niesłabnącym powodzeniem – jest pyszna, sycąca, podzielna i trudno znaleźć kogoś, komu by nie smakowała. Pizzeria wydaje się więc świetnym pomysłem na biznes – pod warunkiem, że podejdziesz do niej z głową. Sprawdź, o czym nie możesz zapomnieć, przygotowując się do otwarcia lokalu.

Konkurencja – z kim będziesz rywalizować o klientów?

Duża popularność pizzy łączy się niestety ze sporą konkurencją. Musisz się dobrze postarać, aby przebić ich ofertę. Ale na początku powinieneś dowiedzieć się, z kim konkurujesz. Sporządź listę pizzerii w twojej okolicy i odwiedź każdą z nich. Spróbuj ich jedzenia, oceń wystrój lokalu i jakość obsługi. Zapisz czas oczekiwania. Szczególnie wnikliwie przestudiuj menu – dzięki temu będziesz miał szansę zaproponować produkty najczęściej sprzedawane w innych lokalach, ale poza nimi również twoje autorskie innowacje.

Kwestie formalne – jakie dokumenty musisz mieć, żeby zacząć?

Samo założenie działalności gospodarczej jest tak naprawdę proste – wystarczy wypełnienie wniosku CEIDG-1 i złożenie go w Urzędzie Gminy, osobiście lub online. Pozostaje jeszcze zgłoszenie do US i ZUS – i gotowe. Restauratorzy muszą jednak dopełnić kilku dodatkowych formalności. Jeśli sprzedajesz alkohol – potrzebna ci będzie koncesja. Niezbędna jest również pozytywna opinia Sanepidu, wydawana na podstawie analizy dostarczonego projektu technologicznego lokalu. Czym on jest i jak go sporządzić, sprawdzisz na https://horeca-design.pl/.

Lokalizacja – jakie miejsca odwiedzają klienci?

Jeśli nie masz własnego lokalu, będziesz musiał jakiś wynająć (ewentualnie kupić). Napięty budżet często skłania do najbardziej ekonomicznych opcji – a to nie zawsze dobry wybór. Jeśli potencjalny lokal znajduje się na uboczu, z dala od głównych szlaków komunikacyjnych, klienci będą go unikać. Im bliżej centrum miasta, rynku czy ważnego punktu, tym większa szansa na satysfakcjonującą frekwencję.

Wyposażenie – czego nie może zabraknąć na kuchni?

Działalność możesz rozpocząć dopiero wówczas, gdy masz wszystkie niezbędne urządzenia. Zwłaszcza na początku gastronomicznej drogi warto więc podpytać i doczytać – co tak naprawdę przydaje się na kuchni? Oczywiście niezbędne są chłodziarki, zamrażarki, zlewozmywaki czy piec – i to ten ostatni jest kluczowy dla wypieku dobrej pizzy. Zdecyduj się na model gwarantujący dokładne wypieczenie bez spalenia i pełnię smaku. Na szczęście piec do pizzy to sprzęt dość trwały, a więc możesz kupić egzemplarz używany.

Wystrój wnętrza – w jakim klimacie ludzie lubią jeść?

Ogromne znaczenie ma również urządzenie samego lokalu. Dawno już minęły czasy, gdy ludzie gotowi byli siedzieć pod świetlówką, w lokalu ze szpitalną lamperią, przy stoliku z ceratą. Czy to oznacza, że musisz wydać majątek na wyposażenie? Wcale nie – ale koniecznie trzeba podejść do tematu kreatywnie. Ciemniejszy kolor ścian, klimatyczne obrazy, fotografie, fototapety, lustra, a także tekstylia i roślinność – potrafią czynić cuda. Nie zapominaj również o muzyce – dobrze dobrana, nie zagłuszająca rozmów, doda uroku i wprowadzi atmosferę odpowiadającą lokalowi.

Dowóz – czy warto skorzystać z pośrednictwa popularnych platform?

Jesteśmy coraz bardziej wygodni i coraz bardziej zapracowani. Dlatego często nie mamy ochoty albo czasu, by wychodzić z domu aby coś zjeść. Trudno już wyobrazić sobie lokal, który funkcjonowałby bez opcji dowozu. Pozostaje zatem pytanie – czy organizować go na własną rękę, czy lepiej dołączyć do jednej lub kilku z popularnych platform, za pośrednictwem których klienci wybierają jedzenie z dowozem? Najczęściej to właśnie opcja druga jest najrozsądniejsza – głodny klient nie zawsze wie, na jaką kuchnię ma ochotę i wyboru dokonuje dopiero w oparciu o filtrowanie lokali w aplikacji. Szkoda tracić taką możliwość. Choć samodzielne dowożenie posiłków jednostkowo jest bardziej opłacalne, to jednak aplikacja zapewnia o wiele większy ruch.

Prowadzenie własnego biznesu gastronomicznego wydaje się łatwiejsze, niż jest w rzeczywistości. A jednak karmienie ludzi pysznym jedzeniem niesie wiele satysfakcji. Aby poza nią dostarczyło również dobrych pieniędzy, warto zastosować się do powyższych porad. Buon appetito!

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułCo to jest wzmianka w księdze wieczystej?
Następny artykułMiliony na rośliny w Parku Młodzieżowym. Łąka kwietna, nowe drzewa, bujne runo… [FOTO]