W poszukiwaniu gadżetu idealnego prędzej czy później natrafisz na kubek. Banalne? Zależy od twojej inwencji. Możesz zamówić kubek podobny do tysięcy innych i niczym się nie wyróżniający, albo kubek, który obdarowani klienci będą pokazywać znajomym jako najciekawsze naczynie, jakie mieli w rękach. Dużą przewagą jest już sam charakter takiego gadżetu – użyteczny na co dzień, funkcjonalny, nie do ozdoby ale do faktycznego korzystania. Co zatem zrobić, żeby przyciągnąć oko i uzyskać pożądany efekt – czyli zainteresowanie klientów, przekładające się na lojalność do firmy i chętniejsze dokonywanie zakupów?
Dobry kubek to wygodny kubek
Możesz wymyślić najbardziej dizajnerski wzór w historii kubków reklamowych, a i tak nie osiągniesz efektu, jeśli obdarowani klienci nie będą chcieli z nich pić. Podstawą użytecznego przedmiotu jest wygoda korzystania z niego. Zwróć więc uwagę na podstawowe parametry: wysokość kubka, jego kształt, pojemność, a także grubość ścianki i wyprofilowanie uszka. Sprawdzone, ergonomiczne modele kubków możesz przejrzeć na https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-reklamowe/.
Kolor robi różnicę
Bardzo często wybieraną opcją jest biały kubek z kolorowym logo. Takie rozwiązania mogą nie być dla klientów wystarczająco ciekawe, zwłaszcza wobec różnorodności naczyń dostępnych w sklepach z artykułami i dekoracjami do domu. Czasami wystarczy detal, aby taki kubek ożywić – np. pomalowany rant lub ucho. Można też dać się ponieść i wybrać intensywny kolor neonowy czy też efekt lustrzany albo metaliczny. Nie przesadzaj jednak w drugą stronę – są rodzaje działalności tak głęboko kojarzące się z elegancją, że właśnie stonowana biel i minimalistyczny wzór będą najlepszym wyborem.
Logo – główny element czy dodatek?
W pierwszym odruchu możemy postawić na duże logo – im lepiej widoczne, tym bardziej zapadnie w pamięć klienta, prawda? Możliwe, ale niekoniecznie użytkownicy wybiorą taki właśnie kubek do wypijania codziennej kawy. Jeśli twoje logo jest atrakcyjne wizualnie – możesz zrobić z niego główną ozdobę. Ciekawym wyborem jest jednak najczęściej skomponowanie go z innymi elementami dekoracyjnymi.
Grafiki na kubku – co warto umieścić?
Poza logotypem, na kubku warto czasami umieścić inne grafiki. Ich rodzaj zależy w dużej mierze od branży i specyfiki przedsiębiorstwa. W jednym przypadku sprawdzi się nadruk fotograficzny (np. zdjęcie pejzażu, jeśli reklamujesz pensjonat nad morzem). Kiedy indziej klienci docenią wesołe, drobne szkice (np. w przypadku produktów dla dzieci). A czasami największą furorę zrobi szczegółowy rysunek techniczny (np. jeśli potrzebny ci gadżet dla firmy fotowoltaicznej – warto umieścić na kubku infografikę związaną z budową i funkcjonowaniem paneli).
Slogan, cytat a może hasztag – jaki napis sprawdzi się na kubku?
Część firm decyduje się na wsparcie przekazu graficznego również słowem. Może to być slogan od lat kojarzony z twoją firmą albo hasło, które chcesz dopiero wypromować. Jeśli przygotowujesz gadżety na konkretną imprezę, świetnie sprawdzi się jej nazwa, data czy numer edycji. Coraz większą popularnością cieszą się także optymistyczne i motywujące cytaty, a nawet hasztagi pomocne w zidentyfikowaniu firmy.
Dodatkowe opcje = dodatkowa atrakcja
Chcesz dodatkowo wyróżnić swój kubek na tle konkurencji? Zdecyduj się na niestandardowe metody zdobienia. Najlepsze firmy produkujące ceramikę reklamową oferują często opcje personalizowane lub premium – np. zdobienie cyrkoniami czy ręczne malowanie. A że klienci nie lubią nudy, możesz także wypróbować zaskakujący nadruk termiczny magic mug, ujawniający właściwą grafikę dopiero pod wpływem wlewania gorącego płynu.
Coś więcej niż naczynie – jaką rolę może pełnić kubek?
Nowoczesne podejście do marketingu traktuje tę dziedzinę wielowymiarowo. Możesz więc wydać pieniądze na kilka gadżetów, materiałów informacyjnych czy reklam, ale jeszcze sprytniej (i o wiele taniej) jest połączyć te cechy. Zamiast kubka, wizytówki i katalogu, podaruj kubek z kodem QR, kierującym do oferty czy do osoby kontaktowej. Dojazd do twojej firmy sprawia klientom problemy? Narysuj na kubku mapę. Ogranicza cię tylko twoja wyobraźnia.
Kubek służy oczywiście przede wszystkim do picia. Ale większości z nas nie jest wszystko jedno, w czym przyrządzamy sobie poranną kawę, popołudniową herbatę czy wieczorne ziółka. Naturalnie wybieramy naczynia, które po prostu nam się podobają, są wygodne i ciekawe. Jeśli uda ci się osiągnąć taki właśnie efekt – możesz mieć pewność, że kubek stanie się potężnym narzędziem marketingowym.
/Artykuł sponsorowany/