Strona główna 0_Slider Niełatwy los pasażera w Centrum Przesiadkowym. Tablice informacyjne nieczynne z powodu awarii,...

Niełatwy los pasażera w Centrum Przesiadkowym. Tablice informacyjne nieczynne z powodu awarii, wszystkie windy wyłączone z użytku

0

„Bardzo poważna awaria serwera” była powodem wyłączenia z użytku elektronicznych tablic informacyjnych zamontowanych na terenie świdnickiego Centrum Przesiadkowego – informuje Urząd Miejski. Pasażerom pozostaje obecnie korzystanie z papierowych rozkładów rozwieszonych na przystankach. W dalszym ciągu nieczynne są też wszystkie windy, bez których przemieszczanie się między dworcem Świdnica Miasto, kolejowymi peronami i dworcem autobusowym jest problematyczne dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami oraz podróżnych z ciężkimi bagażami.

Na problem niesprawnych wind w świdnickim Centrum Przesiadkowym, które zostało oddane do użytku 1 września 2015 roku, pasażerowie zwracali uwagę już wielokrotnie. Według odpowiadającego za utrzymanie obiektu Miejskiego Zarządu Nieruchomości, do usterek i unieruchomienia wind bardzo często dochodzi z powodu dewastacji. – Na terenie Centrum Przesiadkowego w Świdnicy zlokalizowane są trzy windy dla osób niepełnosprawnych. Wyłączenie wind z użytkowania następuje na skutek częstych dewastacji oraz awarii spowodowanych głównie niewłaściwym korzystaniem z wind. Miejski Zarząd Nieruchomości zleca na bieżąco usuwanie niesprawności wind – tłumaczyła w listopadzie ubiegłego roku Maria Florczak, wicedyrektor MZN.

Obecnie z eksploatacji wyłączone są wszystkie dźwigi. Według sygnałów przekazywanych przez mieszkańców taka sytuacja trwa już od lipca. Nie jest to jedyne zmartwienie pasażerów korzystających z dworca autobusowego oraz kolejowego. W ostatnim czasie – zgodnie z szacunkami podróżnych: co najmniej od połowy sierpnia – działać przestały elektroniczne tablice informujące o godzinach odjazdu pociągów oraz autobusów. Jak informował rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych, za funkcjonowanie tablic nie odpowiada kolejowa spółka, tylko zarządzający dworcem samorząd. Pytania dotyczące awarii skierowaliśmy więc do świdnickiego magistratu.

Elektroniczne tablice informacji pasażerskiej zostały wyłączone w wyniku bardzo poważnej awarii serwera obsługującego zarówno dworzec autobusowy jak i dworzec kolejowy. Prace naprawcze zostały przekazane firmie będącej dostawcą zarówno serwera jak i dynamicznych tablic informacyjnych. Z uwagi na okres urlopowy i występujące braki kadrowe usunięcie awarii wymagało dłuższego czasu. O niedogodnościach poinformowano pasażerów komunikatem umieszczonym w holu dworca kolejowego, w poczekalni dworca autobusowego oraz na stronie internetowej urzędu. Informacja pasażerska dotycząca rozkładu jazdy zarówno odjazdów pociągów ze stacji Świdnica i autobusów z każdego przystanku dworca autobusowego w wersji papierowej jest wyeksponowana i opatrzona aktualną datą obowiązywania – przekazała w odpowiedzi Magdalena Dzwonkowska, rzecznik Urzędu Miejskiego w Świdnicy.

Brak jest obecnie informacji w sprawie terminu przywrócenia do użytku elektronicznych tablic oraz wind.

/mn/

Poprzedni artykułPolicyjna interwencja zakończona śmiercią mężczyzny. Rodzina zaprzecza wersji podawanej przez świdnicką komendę
Następny artykułFantastyczny czy do poprawki? Czytelnicy Swidnica24.pl oceniają zmodernizowany basen