W przyszłym tygodniu na antenie największych polskich stacji telewizyjnych, portali informacyjnych oraz prestiżowych zagranicznych kanałów TV jak National Geographic, Discovery Channel, czy BBC, zainaugurowana zostanie kampania promocyjna pt. „Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia”. Wyemitowany dziś w Dolnośląskim Centrum Filmowym spot promocyjny jest centralnym punktem tej kampanii. Szkoda tylko, że w filmie zabrakło Świdnicy.
– Sanktuarium w Krzeszowie, Stawy Milickie, Osówka, zamek Książ, Ostrów Tumski czy zapora na jeziorze Bystrzyckim to miejsca z pozoru całkowicie różne. Mają jednak jedną wspólną cechę: każde z nich jest na swój sposób tajemnicze. Wokół tajemniczości właśnie zbudowano zainaugurowaną dziś kampanię promocyjną „Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia”. Jej celem jest budowanie rozpoznawalności i identyfikacji marki Dolnego Śląska jako województwa atrakcyjnego turystycznie, o niezwykłej i nie do końca odkrytej historii – informuje biuro prasowe marszałka województwa.
Emisja spotu rozpocznie się 1 marcaw telewizji na kanałach grupy ITI, Polsatu i Telewizji Publicznej. Obejmie także kanały tematyczne jak m.in.: National Geographic, BBC Konwledge, Discovery, Travel Channel, Animal Planet czy Fox.
Film promocyjny pokazywany będzie w kinach w Łodzi, Katowicach, Gdańsku, Sopocie, Gdyni, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. Również w największych polskich miastach zainaugurowana zostanie kampania billboardowa. Internet nie zostanie pominięty, spot pojawi się na głównych stronach największych polskich portali jak: onet.pl, wp.pl, inetria.pl, gazeta.pl, a także na wybranych portalach turystycznych w Czechach, Słowacji, Niemczech i we Włoszech.
Podczas tworzenia założeń kampanii przeprowadzono badania m.in. wśród turystów polskich, czeskich i niemieckich. Większość z nich wskazała, że Dolny Śląsk jest dla nich regionem o bogatej historii, pełnym wspaniałych zabytków a jednocześnie tajemniczym. Tematem przewodni kampanii stała się więc tajemniczość a Dolny Śląsk zaprezentowany został jako miejsce, które każdym swoim zakątkiem zachęca do odkrywania sekretów i dzielenia się wrażeniami.
***
Reżyserem spotu jest Sambor Wilk, autor kampanii województwa świętokrzyskiego – „świętokrzyskie czaruje” oraz kampanii Radia TOK FM. Łącznie film reklamowy emitowany będzie 97 razy dziennie (w sumie prawie 8,7 tys. emisji). Kampania „Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia” potrwa do czerwca br., a jej koszt przekroczy 9 mln zł. Stanowi ona pierwszą część strategii wizerunkowej województwa przewidzianej na lata 2011-2013.
oprac. tepe