Certyfikat SSL to łatwy i niezwiązany z dużymi kosztami sposób na zwiększenie bezpieczeństwa strony internetowej i jej użytkowników. Dzięki SSL szyfrowane są dane, które przesyłają użytkownicy ze swojej przeglądarki internetowej do serwera, na którym działa strona www. Z roku na rok zwiększa się liczba cyberataków, zatem certyfikat SSL nie jest już dziś ekstrawagancją, ale koniecznością. Warto jednak wiedzieć, że certyfikat SSL należy mieć z jeszcze kilku innych powodów.
1. SSL chroni dane użytkowników
O ochronie danych użytkowników już wspomnieliśmy. Certyfikat SSL, a właściwie protokół SSL, pozwala szyfrować dane w czasie transmisji między przeglądarką internetową a serwerem strony internetowej. Co to właściwie oznacza? Przede wszystkim to, że nikt niepowołany nie przejmie wrażliwych informacji (np. danych logowania). Do tego certyfikat SSL ułatwia rozpoznanie, że dana witryna jest autentyczna i nie wyłudza danych.
2. SSL buduje zaufanie
SSL stawia na bezpieczeństwo i to najistotniejsza funkcja. Jednak certyfikat SSL może także pomagać w budowaniu zaufania do witryny internetowej. Internauci coraz lepiej rozpoznają zagrożenia i mają coraz większą wiedzę na temat działań cyberprzestępców. Certyfikat SSL i jego znak przy adresie w postaci zielonej kłódki to sygnał dla użytkownika, że serwis internetowy jest godny zaufania i że dba o bezpieczeństwo swoich użytkowników. Tym sposobem buduje się pozytywny wizerunek.
3. SSL pomaga wypełnić obowiązek RODO
Certyfikat SSL ma jeszcze tę zaletę, że pozwala wypełnić obowiązek wynikający z przepisów RODO. Według nich administrator strony www i podmiot przetwarzający mają obowiązek szyfrowania danych osobowych. Właśnie SSL to najprostszy i najtańszy sposób na wykonanie takiego szyfrowania. Do tego łatwo nabyć taki certyfikat, bo oferują je wszyscy dobrzy dostawcy usług internetowych (np. Domeny.pl).
4. SSL pomaga w SEO
Czwarty argument za posiadaniem certyfikatu SSL nie jest wcale mniej ważny. Coraz więcej informacji przemawia za tym, że SSL może pomagać w działaniach SEO. Wyszukiwarki, a szczególnie Google, promują strony bezpieczne i zaczynające się w adresie od HTTPS.
Wszystkie przedstawione wyżej argumenty pokazują, że bardziej się opłaca mieć certyfikat SSL niż go nie mieć. To łatwe w implementacji zabezpieczenie, a przecież bardzo skuteczne w zwiększaniu bezpieczeństwa internautów.
/Artykuł sponsorowany/