Damian Lempart, 21-letni kierowca wyścigowy ze Świdnicy został nominowany przez Audi jako jeden z szesnastu kandydatów do prestiżowego, europejskiego pucharu Audi TT Cup na przyszłoroczny sezon 2017.
Nominacja polega na zaproszeniu kandydatów na testy, które odbędą się w ośrodku szkoleniowym Audi Driving Center w Groß Dölln. Kandydaci zmierzą się za kierownicą samochodów Audi R8 V10 oraz Audi TTS Quattro pod okiem doświadczonych instruktorów i fabrycznych kierowców Audi Sport. Oprócz tego, kandydaci sprawdzą swoje medialne umiejętności podczas wywiadu z managerami projektu pucharu TT Cup. Po podsumowaniu wyników z wszystkich konkurencji za kierownicą, jak i również przed kamerą – najlepsi kandydaci podczas testów będą mieli możliwość przetestowania pucharowej wersji Audi TT.
– Jestem niesamowicie zaskoczony i podekscytowany szansą, której kompletnie się nie spodziewałem. Możliwość wyjazdu na testy po zaproszeniu od Audi jest ogromnym wyróżnieniem po ciężkiej pracy, jaką wkładałem w ten sport przez całe swoje życie i szczególnie w niedawno zakończonym, debiutanckim sezonie w wyścigach. Formuła testów jest dosyć zbliżona do GT Academy, w której dawniej uczestniczyłem i wiem jak do tego się przygotować. Różnica polega jedynie na tym, że mamy znacznie więcej testów z wykorzystaniem prawdziwego samochodu i nie rywalizujemy na symulatorach. Spodziewam się bardzo trudnej konkurencji, jednak zamierzam dać z siebie wszystko, aby otworzyć sobie ścieżkę do europejskich wyścigów na najwyższym poziomie – być może ze wsparciem Audi, jeśli wykaże się jak najlepiej w Groß Dölln. Trzymajcie za mnie kciuki! – komentuje szczęśliwy Damian Lempart.
Testy odbędą się 9 października w niemieckim ośrodku szkoleniowym Groß Dölln. Do tej pory, jedynymi Polakami uczestniczącymi w TT Cup byli Jan Kisiel (mistrz Audi TT Cup 2015) oraz Gosia Rdest, która aktualnie ściga się w Pucharze Audi. Damian swoją karierę rozpoczął w 2013 roku, zaraz po zdaniu prawa jazdy poprzez zawody Time Attack za kierownicą Fiata Cinquecento oraz GT Academy, gdzie zajął trzecie miejsce w Polsce jako najmłodszy polski finalista. W 2016 roku w debiutanckim sezonie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, wywalczył trzecią pozycję w klasyfikacji sezonu w klasie do 2000 cm3 za kierownicą BMW E36 318is.
/Mateusz Dzień vel Rakoczy, [email protected]/