Strona główna 0_Slider Chwila nieuwagi kosztowała ją 10 tysięcy złotych. 21-latka padła ofiarą oszustwa

Chwila nieuwagi kosztowała ją 10 tysięcy złotych. 21-latka padła ofiarą oszustwa

0

Świdniccy policjanci ponawiają apel o ostrożność oraz rozwagę podczas internetowych transakcji. W ostatnim czasie ofiarą oszustów padła 21-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego.

Do funkcjonariuszy świdnickiej komendy zgłosiła się 21-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego, która została oszukana podczas transakcji internetowej. Kobieta na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż toaletkę, na którą znalazła się chętna osoba. Rzekoma zainteresowana napisała do 21-latki na jednym z popularnych komunikatorów w celu ustalenia szczegółów zakupu oraz dostawy przez firmę kurierską. Kupująca poprosiła o adres odbioru oraz numer konta, na który miały zostać przelane pieniądze za przedmiot. 21-latka przesłała te informacje i po chwili otrzymała wiadomość z linkiem celem uzupełnienia danych dostawy – relacjonuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Nieświadoma oszustwa 21-latka otworzyła odnośnik, który przeniósł ją do strony przypominającej witrynę firmy kurierskiej. Kobieta została poproszona o wybranie swojego banku, a następnie o wpisanie loginu i hasła do konta bankowego, które wprowadziła sądząc, że loguje się na stronie banku. W kolejnym kroku została poproszona o podanie kodu SMS, który również wpisała, a także została poinformowana, że w celu potwierdzenia transakcji skontaktuje się z nią pracownik infolinii. Tak też się stało – kobieta odebrała telefon od nieznanej jej osoby, a następnie połączona została z automatem głosowym, który polecił podane przez niego cyfry wprowadzić na stronie. Po chwili kobieta odebrała kolejny telefon, ale rozłączyła go, a po chwili zaczęła otrzymywać powiadomienia z aplikacji bankowej. Zalogowała się wówczas na swoje konto i odkryła, że ktoś z jej konta przelał 10 tysięcy złotych. Zrozumiała wówczas, że została oszukana. Zadzwoniła na infolinię w celu zablokowania swojego konta oraz karty, a przy okazji dowiedziała się, że ktoś w jej imieniu próbował zaciągnąć kredyt – opisuje Ząbek.

Świdniccy policjanci po raz kolejny przypominają, by podczas internetowych transakcji zachowywać szczególną ostrożność i zwracać uwagę na podsyłane odnośniki do stron, które tylko pozornie wyglądają na wiarygodne. – Z dotychczasowych zgłoszeń wynika, że są w nich przestawione lub dodane kropki, cyfry czy słowa w obcych językach, mające nas przekonać, że wchodzimy na stronę portalu ogłoszeniowego. Graficznie strona może wyglądać na oryginalną. Bądźmy ostrożni – to może uratować oszczędności zgromadzone na koncie – apelują.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułDwa ostatnie sparingi remisowali także piłkarze Karoliny
Następny artykułKoniec koszmaru w Lutomi? Śmierdzące odpady po licznych interwencjach uprzątnięte [FOTO]