Była kompletnie nieczytelna i rozsypana, co utrudniało mieszkańcom korzystanie z ważnych informacji, takich jak choćby książka telefoniczna Urzędu Miejskiego. Oficjalna strona miasta nareszcie została poprawiona. Prawie.
Jest:
Było:
„– W rozsypce – tylko tak można określić internetową stronę miasta Świdnica, jaką widzą użytkownicy urządzeń mobilnych albo komputerów z zablokowanymi reklamami typu flash. To jedyny samorząd w powiecie świdnickim, który nie zadbał o powszechną dostępność podstawowego źródła informacji dla mieszkańców, turystów, przedsiębiorców. Podczas ostatniej powodzi problem z uzyskaniem informacji stał się dla świdniczan szczególnie dotkliwy” – pisaliśmy 2 października.
Strona nie tylko była „rozsypana” i praktycznie nie do użytku na urządzeniach mobilnych, ale także na niektórych przeglądarkach w laptopach i komputerach. Jak wskazali zewnętrzni informatycy, o czym informowaliśmy 29 października, chodziło o rozszerzenie ścieżki plików z http do https i oceniali, że z tym może poradzić sobie informatyk z podstawową wiedzą. W referacie obsługi informatycznej UM pracuje 5 osób, a w biurze cyfryzacji miasta – kolejne trzy, o czym nareszcie można się dowiedzieć dzięki dostępowi do książki telefonicznej na stronie miasta.
Od kilku dni strona jest czytelna, można korzystać z zakładek i miejscy informatycy są coraz bliżej sukcesu. Przy naprawach nie udało się jeszcze zapanować nad przekierowaniem do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świdnicy. Zamiast wejść na BIP, czytelnik wraca na stronę miasta. Nie działa również wyszukiwarka i nie wczytały się ikony.
/red./