Czy mieszkańcy Świdnicy oraz powiatu świdnickiego będą mogli załatwić sprawy dotyczące energii elektrycznej w stacjonarnym punkcie działającym na terenie miasta? Ponad rok temu z takim wnioskiem wystąpiła grupa świdnickich radnych. Wiadomo już, że Tauron planuje utworzyć w Świdnicy punkt partnerski.
Z propozycją podjęcia przez miasto rozmów ze spółką Tauron w celu otwarcia punktu obsługi klienta wystąpili we wrześniu 2023 roku radni Zofia Skowrońska-Wiśniewska, Lesław Podgórski oraz Jan Jaśkowiak. Obecnie stacjonarne punkty energetycznego koncerny działają w Dzierżoniowie i Wałbrzychu. – Zwracamy się z wielką prośbą w imieniu dużej rzeszy mieszkańców Świdnicy o odtworzenie, a obecnie utworzenie, Biura Obsługi Klienta firmy Tauron. Wielu mieszkańców, szczególnie w podeszłym wieku, nie ma możliwości załatwienia spraw przez internet, a takich formalnych spraw związanych z poborem prądu jest wiele. W chwili obecnej jest pozytywne nastawienie firmy Tauron do tworzenia takich punktów w gminach – stwierdzili radni w złożonym wniosku.
Ich sugestię przekazano do energetycznej spółki, której przedstawiciele zadeklarowali rozważenie zgłoszonej propozycji. – Rozumiemy oczekiwania mieszkańców miasta i weryfikujemy ewentualne rozwiązania, oparte o możliwość otwarcia punktu partnerskiego lub punktu obsługi klienta. Po dogłębnej analizie wrócimy do Państwa z informacją w tej sprawie – informowała w odpowiedzi Anna Zawuszczak, dyrektor Centrum Zarządzania Stacjonarnym Kanałem Kontaktu w spółce Tauron Obsługa Klienta. W maju 2024 roku poinformowano, że energetyczny koncern przychylił się do zgłoszonej propozycji, a świdnicki punkt obsługi klienta zostanie uruchomiony we współpracy z podmiotem, który będzie chciał takie usługi dla Taurona prowadzić.
Na jakim obecnie etapie jest planowane utworzenie punktu obsługi klienta? O aktualną sytuację dopytywała ostatnio radna Zofia Skowrońska-Wiśniewska. Głos w tej sprawie zabrała prezydent Świdnicy. – W drugiej połowie października na stronie internetowej spółki pojawiło się ogłoszenie o postępowaniu przetargowym na wyłonienie partnera do świadczenia usług sprzedażowo-obsługowych obejmujących prowadzenie Punktu Partnerskiego TAURON. W związku z powyższym należy stwierdzić, iż Tauron jest na etapie wyłonienia partnera handlowego i jeżeli w wyniku postępowania przetargowego zostanie wyłoniony wykonawca, punkt obsługi klienta zostanie w naszym mieście otwarty – przekazała Beata Moskal-Słaniewska. Tauron do 27 listopada zamierza przyjmować oferty współpracy z firmami zainteresowanymi prowadzeniem takiego punktu.
O ostatecznych rozstrzygnięciach i terminie uruchomienia POK będziemy informować.
/mn/