Strona główna 0_Slider Punkt obsługi klienta spółki Tauron powróci do Świdnicy? Starania trwają od roku

Punkt obsługi klienta spółki Tauron powróci do Świdnicy? Starania trwają od roku

0

Czy mieszkańcy Świdnicy oraz powiatu świdnickiego będą mogli załatwić sprawy dotyczące energii elektrycznej w stacjonarnym punkcie działającym na terenie miasta? Rok temu z takim wnioskiem wystąpiła grupa świdnickich radnych. W dalszym ciągu prowadzone są rozmowy w sprawie realizacji ich postulatu.

Punkt partnerski Taurona mieszczący się dawniej przy ulicy Ofiar Oświęcimskich w Świdnicy (po lewej), Punkt Obsługi Klienta w Dzierżoniowie (po prawej)

Z propozycją podjęcia przez miasto rozmów ze spółką Tauron w celu otwarcia punktu obsługi klienta wystąpili we wrześniu 2023 roku radni Zofia Skowrońska-Wiśniewska, Lesław Podgórski oraz Jan Jaśkowiak. Obecnie stacjonarne punkty energetycznego koncerny działają w Dzierżoniowie i Wałbrzychu. – Zwracamy się z wielką prośbą w imieniu dużej rzeszy mieszkańców Świdnicy o odtworzenie, a obecnie utworzenie, Biura Obsługi Klienta firmy Tauron. Wielu mieszkańców, szczególnie w podeszłym wieku, nie ma możliwości załatwienia spraw przez internet, a takich formalnych spraw związanych z poborem prądu jest wiele. W chwili obecnej jest pozytywne nastawienie firmy Tauron do tworzenia takich punktów w gminach – stwierdzili radni w złożonym wniosku.

Ich sugestię przekazano do energetycznej spółki, której przedstawiciele zadeklarowali rozważenie zgłoszonej propozycji. – Rozumiemy oczekiwania mieszkańców miasta i weryfikujemy ewentualne rozwiązania, oparte o możliwość otwarcia punktu partnerskiego lub punktu obsługi klienta. Po dogłębnej analizie wrócimy do Państwa z informacją w tej sprawie. Jednocześnie zapewniamy, że na bieżąco analizujemy ruch klientów w różnych kanałach kontaktu i dzisiaj prawie 90% z nich wybiera zdalne kanały kontaktu: formularze na stronie tauron.pl/obsluga, serwis i aplikację Mój TAURON, infolinię. Dodatkowo umożliwiliśmy również naszym klientom obsługę za pośrednictwem czatu i Messengera. Nie zapominamy o naszych seniorach. Uruchomiliśmy specjalnie dla nich dedykowaną kolejkę na infolinii – tłumaczyła w odpowiedzi Anna Zawuszczak, dyrektor Centrum Zarządzania Stacjonarnym Kanałem Kontaktu w spółce Tauron Obsługa Klienta

W maju 2024 roku prezydent Świdnicy potwierdzała, że energetyczny koncern przychylił się do zgłoszonej propozycji. – Sprawa, którą rozpoczęliśmy procedować w ubiegłym roku, znajdzie taki finał, iż przynajmniej tzw. POK zostanie uruchomiony w Świdnicy we współpracy z podmiotem, który będzie chciał takie usługi dla Taurona prowadzić. Mam nadzieję, że Tauron wyłoni takiego wykonawcę, który zagwarantuje dobrą obsługę – informowała Beata Moskal-Słaniewska.

Na jakim obecnie etapie jest planowane utworzenie punktu obsługi klienta? O aktualną sytuację dopytywała na ostatniej sesji Rady Miejskiej radna Zofia Skowrońska-Wiśniewska. Do jej zapytania odniósł się dyrektor wydziału dróg i infrastruktury miejskiej Urzędu Miejskiego w Świdnicy, który na początek zaznaczył, że sprawa jest jednak w pewnym stopniu skomplikowana. – Ta „skomplikowaność” wynika z tego, że (…) spółka podzieliła się na kilka, kilkanaście spółek-córek i każda zajmuje się czym innym. Jeżeli chcemy rozmawiać o zakupie energii to rozmawiamy z inną spółka, jeżeli chodzi o inwestycje związane z zasilaniem to rozmowy prowadzimy z kolejną spółką, inna spółka zajmuje się z kolei oświetleniem ulicznym i również inna spółka zajmuje się realizacją usług związanych z obsługą klientów – wyjaśniał dyrektor Maciej Gleba.

Podjęliśmy się dialogu w ubiegłym roku i ten dialog ponawiamy średnio co miesiąc, zadając pani dyrektor Annie Zawuszczak konkretne pytania w tej sprawie. Jest przekonanie, co do tego, że punkt służący obsłudze klientów musi w Świdnicy powstać. Nie jest to tylko nasze stanowisko, ale i Taurona. Tylko oni w swojej polityce zachowują się trochę inaczej od innych gestorów sieci. Gazownia [spółka PGNiG – red.] po prostu otworzyła swój punkt i go prowadzi, natomiast Tauron wymyślił model współpracy z partnerem, który obok prowadzonej działalności podstawowej będzie również ich reprezentował. Gdyby to chodziło tylko o „żywe słowo” tego sprzedawcy, to byłoby prosto, natomiast Tauron uwikłał się w różnego typu trudne w obsłudze aplikacje związane z możliwością spełnienia oczekiwań klientów. Rzecz jest w toku. Mam nadzieję, że do końca roku nam się uda ten punkt partnerski w Świdnicy utworzyć – przekazał dyrektor wydziału dróg i infrastruktury miejskiej.

/mn/

Poprzedni artykułWniosek o uchylenie immunitetu europosła Michała Dworczyka