Strona główna 0_Slider Nakłonili 44-latkę do przelania blisko 49 tysięcy złotych

Nakłonili 44-latkę do przelania blisko 49 tysięcy złotych

0

Oszuści podszywający się pod pracowników banku przekonali 44-letnią mieszkankę powiatu świdnickiego, że zgromadzone przez nią oszczędności są zagrożone, dlatego konieczne jest przelanie przez nią pieniędzy na wskazane przez nich konto. Świdniccy policjanci ponownie apelują o ostrożność.

Do funkcjonariuszy z Komisariatu Policji w Świebodzicach zgłosiła się kolejna osoba oszukana metodą na pracownika banku. Tuż przed weekendem do 44-latki zadzwoniła nieznana jej osoba, podając się za pracownika parabanku z pytaniem, czy kobieta składała wniosek o pożyczkę. Kiedy ta zaprzeczyła, rozmówca poinformował ją, że w takim razie za chwilę skontaktuje się z nią pracownik jej banku. W rozmowie kobieta przekazała w jakim banku ma konto, jaki to rachunek oraz jakimi środkami dysponuje. Po chwili odebrała kolejny telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik działu bezpieczeństwa z banku, w którym 44-latka ma zgromadzone środki. Mężczyzna powiadomił ją, że jej pieniądze zgromadzone w ich banku są zagrożone, bo dane kobiety zostały użyte do zaciągnięcia pożyczki. Następnie poinformował, że za chwilę skontaktuje się z nią kolejny pracownik banku i przekaże dalsze instrukcje – relacjonuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Kolejny „konsultant” ustalił z 44-latką, że po weekendzie ponownie skontaktują się z nią pracownicy banku w celu zabezpieczenia środków znajdujących się na jej koncie. – Zgodnie z umową tuż po weekendzie kobieta znów odebrała telefon od rzekomego pracownika banku. Następnie zgodnie z instrukcjami udała się do banku, gdzie dokonała przelewu na wskazane przez oszustów konto w kwocie blisko 49 tysięcy złotych. Po tym otrzymała kolejną dyspozycję do przelewu, ale wówczas zorientowała się, że to oszustwo, co potwierdziła w rozmowie z pracownikami banku. Kobieta złożyła też stosowne zawiadomienie w Komisariacie Policji w Świebodzicach, a policjanci zablokowali środki przelane oszustom – opisuje Ząbek.

Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. – Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych, kodów BLIK. Jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych, czy też zainstalowania oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością rozmawiamy z oszustem – wskazują mundurowi.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułOszuści znów w akcji. 30-latka chciała sprzedać suknię ślubną, straciła kilka tysięcy złotych
Następny artykułUpiekli najlepszy chleb domowy. „Chlebowzięci” nagrodzeni [FOTO]