Strona główna 0_Slider Oszustwo „na koncern naftowy”. 67-latego chciał zarobić, stracił ponad 100 tysięcy złotych

Oszustwo „na koncern naftowy”. 67-latego chciał zarobić, stracił ponad 100 tysięcy złotych

0

Ofiarą oszustów padł 67-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego, który zainteresowany był inwestycją w akcje koncernu naftowego. Zamiast spodziewanego zysku, mężczyzna stracił ze swojego konta sporo pieniędzy.

3 kwietnia do świdnickich policjantów zgłosił się 67-letni mieszkaniec naszego powiatu, który został oszukany. Jak wynikało z jego relacji kilka dni wcześniej przeglądając strony internetowe znalazł ogłoszenie dotyczące możliwości inwestycji w akcje koncernu naftowego. Wypełnił formularz podając swoje dane oraz numer kontaktowy. Następnego dnia zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant firmy inwestycyjnej i wyjaśnił, że aby doszło do nawiązania współpracy w inwestycji 67-latek musi dokonać pierwszej wpłaty w kwocie 1114 zł. Mężczyzna jeszcze tego samego dnia wykonał płatność BLIK-iem – opisuje Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Po wykonaniu płatności kontakt z rzekomym konsultantem ustał. Wówczas mężczyzna zaczął analizować całą sytuację i postanowił wycofać się z inwestycji i odzyskać przesłane wcześniej pieniądze. Następnego dnia próbował nawet skontaktować się z mężczyzna z którym wcześniej rozmawiał, ale bezskutecznie. Rzekomy konsultant jednak znów nawiązał kontakt. Wówczas 67-latek kategorycznie oświadczył, że chce wycofać się z inwestycji. Rozmowa trwała bardzo długo, a ostatecznie na kolejną rozmowę umówili się następnego dnia. Tak też się stało. Następnego dnia 67-latek odebrał telefon, ale w słuchawce usłyszał już inny głos, który także przedstawił się jako konsultant firmy inwestycyjnej. Ten mężczyzna tak poprowadził rozmowę, że namówił poszkodowanego, aby na swoim laptopie zainstalował specjalną aplikację wskazaną przez oszustów – przywołuje Ząbek.

– Otwarta przez 67-latka aplikacja wyglądała jak program do skanowania dokumentów. Oszuści wówczas poprosili o zeskanowanie dowodu osobistego lub prawa jazdy. Kiedy mężczyzna odmówił polecili, by zalogował się do swojej bankowości internetowej. Mężczyzna zalogował się wówczas przez swój telefon. W trakcie kiedy był zalogowany, cały czas prowadząc z oszustami rozmowę, nagle zaczęły przychodzić do niego wiadomości SMS z kodami. Widział też, jak generowane są przelewy z jego rachunku. Podczas gdy 67-latek rozmawiał z oszustami, jego żona zadzwoniła na infolinię banku i zablokowała konto. Oszuści zdążyli jednak przelać z konta 107 tysięcy złotych – opisuje rzecznik świdnickiej policji.

Policjanci po raz kolejny apelują o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. – Pamiętajmy, że oszuści cały czas modyfikują swoje metody, których celem jest wyłudzenie pieniędzy. Nigdy pod żadnym pozorem nie instalujmy proponowanych nam przez nieznajomych programów na swoich urządzeniach. Nie otwierajmy również podesłanych nam linków. Zachowajmy zdrowy rozsądek, a wobec obcych bądźmy nieufni – przypominają.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułOdkryj Apple TV 4K w sklepie Apple Premium Reseller
Następny artykuł„Tulipanowy recydywista” słono zapłaci za zrywanie kwiatów