Strona główna 112 Za pierwszym razem wyczuł podstęp, oszuści jednak nie odpuścili. 62-latek stracił pieniądze

Za pierwszym razem wyczuł podstęp, oszuści jednak nie odpuścili. 62-latek stracił pieniądze

0

Ofiarą oszustwa padł 62-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego, który uwierzył w opowieść o zysku z inwestycji, a ostatecznie stracił blisko dwa tysiące złotych.

Do świdnickich policjantów zgłosił się 62-latek, który padł ofiarą oszustów działających na rynku inwestycyjnym. Do mężczyzny około dwóch miesięcy temu zadzwoniła kobieta, która przedstawiła się jako przedstawiciel jednej z platform inwestycyjnych, na której poszkodowany dawno temu miał konto, ale dawno z niego nie korzystał, a całość pieniędzy wycofał. Kobieta oświadczyła 62-latkowi, że pozostawione pieniądze z platformy inwestycyjnej zostały przelane na inne konto i w tej chwili do odbioru jest 3,5 tysiąca dolarów. Mężczyzna nie uwierzył słowem kobiety i zakończył rozmowę. Na początku grudnia 62-latek znów odebrał telefon, a w słuchawce usłyszał, że kolejny raz nawiązała z nim kontakt przedstawicielka – innej niż poprzednio – firmy inwestycyjnej. Rozmówczyni zaczęła przekonywać 62-latka, że jego pieniądze cały czas były inwestowane i w związku z tym do odbioru ma już ponad 13 tysięcy dolarów – opisuje Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Niestety tym razem mężczyzna zawierzył słowom kobiety i zgodnie z jej poleceniem podał adres poczty elektronicznej, następnie ściągnął specjalny program, który okazał się być programem do zdalnej obsługi jego urządzenia. Cały czas był na łączach z kobietą i wykonywał jej polecenia, a ona w tym czasie otrzymała dostęp do jego komputera. Sterując nim pokazała wydruk z kwotą do wypłaty oraz jak jego pieniądze pracowały na siebie. Następnie mężczyzna otrzymał druk – zgodę na otrzymanie pieniędzy z inwestycji. Druk wypełnił, wpisując tam swoje dane. Następnie miał zalogować się na swoje konto bankowe. Mężczyzna widział, że „ktoś” zdalnie przegląda jego konto, ale kiedy o to zapytał otrzymał odpowiedź, że jest to procedura, która pozwoli na uzyskanie informacji, w jaki sposób platforma ma przelać mężczyźnie pieniądze. 62-latek otrzymał informację, że pieniądze otrzyma na kartę i w związku z tym musi podać dane karty. Kolejno poproszony został o przelanie kwoty blisko 2 tysięcy złotych na konto firmy inwestycyjnej. Kiedy pieniądze zostały przelane 62-latek usłyszał, że są problemy techniczne i nie ma w tej chwili możliwości przelania jego zarobionych dolarów i kontakt nastąpi kolejnego dnia. W tym momencie 62-latek nabrał podejrzeń, że został oszukany, zadzwonił do banku i zablokował konto i kartę, usunął program zainstalowany wcześniej. Dwa dni później mężczyzna ponownie odebrał telefon od przedstawiciela firmy inwestycyjnej, który prosił o przesłanie potwierdzenia przelewu. Były też inne telefony z prośbą o zalogowanie się do konta internetowego. Mężczyzna wiedział już, że padł ofiarą oszustów i rozmów nie kontynuował – relacjonuje Ząbek.

Świdniccy policjanci po raz kolejny apelują o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. – Pamiętajmy, że oszuści cały czas modyfikują swoje metody, których celem jest wyłudzenie pieniędzy. Zachowajmy zdrowy rozsądek, a wobec obcych bądźmy nieufni – przypominają.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułWygodne i modne krzesła do jadalni – Jakie oparcie wybrać?
Następny artykułSprzątali nawet w wigilię i Nowy Rok. Kolejne tony śmieci ze Świdnicy i okolic [FOTO]