Strona główna Wydarzenia Świdnica „Poznaj Świdnicę”. Nowa gra miejska łącząca elementy turystyki, edukacji i rozrywki

„Poznaj Świdnicę”. Nowa gra miejska łącząca elementy turystyki, edukacji i rozrywki

0

Dostępna jest nowa interaktywna gra miejska, dzięki której można wybrać się na historyczny spacer po Świdnicy.

Świdnica jest jednym z 10 miast biorących udział w projekcie „Perły Dolnego Śląska” realizowanym przez fundację „Polska górom”. Łączy on w sobie elementy turystyki, edukacji i rozrywki, aby promować dziedzictwo kulturowe oraz malownicze miejscowości Dolnego Śląska. Został stworzony z myślą o mieszkańcach oraz turystach, aby odkryli unikalne aspekty regionu poprzez interaktywne gry miejskie. Gra „Poznaj Świdnicę” to historyczny spacer po naszym mieście. Zobacz, jak Świdnica wyglądała dawniej, jakie pozostałości po historycznych miejscach skrywa i jaka jest dziś – mówi Magdalena Dzwonkowska, rzecznik Urzędu Miejskiego w Świdnicy.

Aby wziąć udział w grze: pobierz bezpłatną aplikację „Tropimy” ze Sklepu Google Play, wyszukaj grę po nazwie: „Poznaj Świdnicę – Perłę Dolnego Śląska”. – Rozgrywka zaczyna się przy dworcu kolejowym. Następne punkty wyświetlą się w aplikacji, która poprowadzi zwiedzających ulicami miasta. W każdym punkcie na użytkowników czeka zagadka, pytanie, ciekawostka, odnalezienie jakiegoś przedmiotu, zeskanowaniu kodu QR lub zrobienie zdjęcia. Za każde zadanie użytkownik otrzymuje punkty, które na koniec gry się sumują, dzięki czemu można rywalizować ze swoimi znajomymi lub rodziną. Aplikacja zachęca do aktywności fizycznej i eksploracji. W trakcie gry można chodzić, biegać lub jeździć na rowerze – wybór należy do użytkownika. Trasy gier miejskich nie przekraczają 3 km, dzięki czemu zwiedzanie z cyfrowym przewodnikiem jest przyjemnością odkrywania lokalnej turystyki – opisuje Dzwonkowska.

Perły Dolnego Śląska można także odnaleźć w Brzegu Dolnym, Dzierżoniowie, Jaworze, Kątach Wrocławskich, Oleśnicy, Oławie, Sobótce, Świebodzicach i Trzebnicy.

/UM Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułCzy personalizowane gadżety reklamowe nadal cieszą klientów? Sprawdź, po które sięgają najchętniej
Następny artykułGmina Świdnica. Pracują nad wznowieniem działalności młodzieżowej rady