Gadżety reklamowe to forma reklamy, która jest miła w odbiorze dla klientów. Zamiast nadmiaru reklam, które spotyka się na drogach, w miastach czy nawet w internecie, otrzymują oni drobne podarunki, a naniesione na nie logo w żaden sposób nie ogranicza ich użyteczności. Największym zainteresowaniem cieszą się personalizowane gadżety reklamowe, dostosowane do firmy, która ich używa, jak i potrzeb jej klientów. Jak wybrać właściwe? Oto krótki poradnik, z którym warto się zapoznać jeszcze przed wykorzystaniem gadżetów we własnej firmie.
Wybieraj gadżety z myślą o tych, którzy je dostaną
Przede wszystkim nigdy nie zapominaj, że personalizacja gadżetów polega nie tylko na naniesieniu logo czy wyborze odpowiedniego designu, ale także dopasowaniu akcesoriów do potrzeb osób, dla których są przygotowywane. Innymi słowy, gadżety reklamowe muszą być przydatne, żeby były używane i faktycznie służyły za subtelną formę reklamy firmy.
Kiedy szukasz idealnych gadżetów reklamowych dla własnej firmy, zacznij od przemyślenia, kto właściwie je otrzyma i jakich akcesoriów mogą potrzebować właśnie te osoby. Dla przykładu artykuły samochodowe mogą przydać się klientom warsztatu.
Popularne kubki termiczne to dobry wybór dla osób, które chcą wygodnie zabrać ze sobą ciepłą kawę choćby w poranną drogę do pracy. Przybory kosmetyczne czy lusterka to dobry wybór wówczas, gdy Twoimi klientami są głównie kobiety. Jeszcze inne gadżety takie jak długopisy przydadzą się między innymi osobom pracującym w biurze.
Pamiętaj – nie tylko klienci mogą otrzymać gadżety reklamowe!
Najczęściej dobierając gadżety firmowe myśli się o potencjalnych klientach marki, jednak pamiętaj, że nie tylko oni mogą je otrzymać! Artykuły z logo mogą dostać również pracownicy firmy oraz jej kontrahenci, i to nie tylko osoby odpowiadające za znaczące współprace czy umowy, ale właściwie wszyscy, którzy pojawiają się na miejscu, w tym nawet kurierzy. Im więcej osób otrzyma gadżety reklamowe i będzie z nich korzystać, tym będą one skuteczniejszym narzędziem marketingowym.
Najbardziej lubiane gadżety reklamowe dla każdej branży
Można wymienić przynajmniej kilka chętnie wybieranych gadżetów reklamowych, które są lubiane przez klientów i sprawdzają się w przypadku praktycznie każdej branży. Jednym z absolutnych hitów są ceramiczne kubki reklamowe, które przydają się właściwie każdemu, i to w bardzo wielu okolicznościach. Świetnie sprawdzają się w biurach i miejscach pracy podczas przerw, dobrze się także prezentują, kiedy wszyscy pracownicy korzystają z identycznych kubków z firmowym logo.
Do wyboru jest bardzo wiele modeli ceramicznych kubków. Handy Pure – nowoczesny kubek reklamowy to jeden z najbardziej klasycznych o standardowej pojemności. Występuje również w innych wersjach jak Handy Supreme – matowy kubek reklamowy, który może być dobrym wyborem dla marek z ciemną szatą graficzną.
Innym polecanym i chętnie wybieranym gadżetem reklamowym są bidony i butelki reklamowe. Można w nich wygodnie zabrać ze sobą czystą wodę czy dowolny inny napój w drogę, na spacer czy nawet na trening.
Są bardziej poręczne niż kubki termiczne, dostosowane do aktywności i często również lepiej uszczelnione, by po zamknięciu płyn nie przeciekał z żadnej strony.
Wśród wartych uwagi gadżetów wymienia się również uniwersalne artykuły piśmiennicze jak długopisy z logo, akcesoria do smartfona jak kable czy ładowarki, kalendarze, a także ozdobne breloki do kluczy.
Które z gadżetów najlepiej sprawdzą się w Twojej firmie?
Propozycji gadżetów reklamowych jest bardzo wiele, jak więc spośród nich wyłonić odpowiednie dla własnej firmy? Przede wszystkim przy wyborze kieruj się kilkoma ważnymi zasadami:
- artykuły reklamowe powinny być użyteczne – zrezygnuj z nieprzydatnych dekoracji czy dodatków i postaw na coś, co po prostu się przyda;
- dopasuj rodzaj gadżetów do potrzeb swoich klientów – zastanów się, czego mogą potrzebować ludzie zainteresowani Twoją ofertą;
- dopasuj gadżety do działalności swojej firmy, a najlepiej również jej szaty graficznej, wybierając akcesoria w odpowiednich kolorach i nanosząc na nie logo.
Większość drobnych gadżetów reklamowych jak długopisy czy kubki wiąże się z niewielkim kosztem, co pozwala na zamówienie dużych nakładów produktów i rozdawanie ich szerokiemu gronu klientów. Na specjalne okazje, w tym na przykład jubileusze, otwarcia nowych salonów, ogłoszenie awansów czy zawiązanie ważnej współpracy możesz wybrać szczególne akcesoria, które staną się eleganckim podarunkiem z logo.
/Artykuł sponsorowany/