Kolejny mieszkaniec Świdnicy padł ofiarą oszustów podszywających się pod firmy kurierskie i rozsyłających wiadomości z odnośnikiem do strony internetowej mającej umożliwić „uregulowanie niedopłaty”. Świdniccy policjanci apelują o ostrożność.
– Mechanizm działania sprawców jest następujący: otrzymujesz wiadomość SMS o treści: „Twoja paczka została wstrzymana z tytułu braku ulicy na paczce i niedopłaty 1.30 zł. Zaktualizuj informacje o wysyłce, prosimy uregulować należność”. Do tej wiadomości dołączony jest link do strony internetowej. Kiedy w niego klikamy zostajemy przekierowani na stronę banku, gdzie po podaniu danych do logowania można zatwierdzić przelew. I tak zaczynają się nasze kłopoty – opisuje Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.
– Tak właśnie postąpił 43-letni mieszkaniec Świdnicy. Otrzymał wiadomość z prośbą o aktualizację danych do wysyłki oraz dokonaniu dopłaty do paczki bo inaczej będzie wstrzymana. Nic nie wzbudziło jego podejrzeń gdyż oczekiwał na dostawę zamówionego przez niego towaru. W wiadomości był podany link, który przekierował do na stronę przypominającą stronę firmy kurierskiej gdzie zaktualizował dane i dokonał przelewu pieniędzy w kwocie 1.30 zł, jako dopłatę do paczki. Zatwierdził płatność i wtedy nastąpił błąd w płatności. Gdy sprawdził swoje konto dnia następnego zorientował się, że padł ofiarą oszustwa a z konta zniknęło mu blisko 3 tysiące złotych – przywołuje Ząbek.
Policjanci raz jeszcze apelują o ostrożność. – Nigdy nie korzystajmy z linków załączonych do przesyłanych wiadomości. Nie wprowadzajmy tam danych do logowania, numerów kart oraz kodów z karty, bo trafiają one bezpośrednio do oszustów. W taki sposób możemy stracić nasze oszczędności. Bardzo ważne jest uważne czytanie otrzymanych wiadomości sms. Jeśli treść wiadomości budzi wątpliwości natychmiast skontaktujmy się z pracownikami banku – przypominają mundurowi.
/KPP Świdnica, opr. mn/