Strona główna Artykuł sponsorowany Estetyka światła: różnorodność form reklamy świetlnej

Estetyka światła: różnorodność form reklamy świetlnej

0

Reklama świetlna, od zawsze pełniąca kluczową rolę w przekazywaniu informacji i kształtowaniu wizerunku marki, stała się nieodłącznym elementem współczesnego krajobrazu miejskiego. Wśród różnorodnych form tej reklamy świetlnej wyróżniamy pylony reklamowe, otoki, kasetony czy przestrzenne litery 3D.

Pylony: Wizerunek miejski w wysokim stylu

Pylony reklamowe to wolnostojące konstrukcje, wznoszące się ponad otoczenie i zdobywające uwagę z daleka. Pylony wykorzystywane są głównie przy wjazdach do miast, centrów handlowych czy parków przemysłowych, obiektów biurowych i użyteczności publicznej. Pylony są również najbardziej rozpoznawalnym elementem identyfikacji wizualnej stacji paliw, eksponując ceny paliw. Pylony oferują dużą wertykalną powierzchnię reklamową, na której można wyeksponować logo firmy, adres lub inne ważne dla marki informacje. Pylony typu directory signs służą jako drogowskazy szczególnie w przypadku złożonych obiektów architektonicznych lub dużych zakładów produkcyjnych.
Nowoczesne pylony są czymś więcej niż wolnostojącym graniastosłupem eksponującym logotyp. Mnogość brył, rozwiązań świetlnych i graficznych, połączeń faktur i materiałów sprawia, że pylony reklamowe mogą być pięknym elementem w przestrzeni publicznej nawiązującym do otaczającej architektury czy nawet stylu dzielnicy. Chcesz wiedzieć więcej o pylonach, wejdź TUTAJ.

Otoki reklamowe: horyzontalna widoczność

Otoki reklamowe  to subtelniejsza forma reklamy świetlnej, zlokalizowana na elewacji budynków. W przypadku stacji paliw otoki reklamowe opasają całą wiatę stacji paliw będąc bardzo charakterystycznym i widocznym elementem brandingu marki. Otoki reklamowe wykonane są zwykle z profilowanej blachy aluminium, blach perorowanych, strukturalnych, lub z dibondu. Otoki reklamowe charakteryzują się eleganckim designem oraz zaprojektowane w sposób modułowy, dzięki czemu są zintegrowane z ze stylem budynku. Otoki reklamowe stanowią świetlną opaskę na elewacji budynku. Otoki podświetlane są nitkami świetlnymi, ale również w formie „halo”.

Kasetony reklamowe: Klasyka w nowoczesnej formie

Kasetony reklamowe to płaskie konstrukcje z frontem z plexi lub z elastycznego lica, gdy mamy potrzebę dużego lub długiego gabarytu reklamy. O elastycznym licu przeczytasz TUTAJ. Kasetony umieszczane są na elewacjach budynków, na dachach lub na wysokich i wolnostojących konstrukcjach. Kasetony reklamowe podświetlane są diodami LED o IP nie mniejszym niż 68. Fron kasetonów może być również wykonany w technologii black&white, wówczas w dzień lico jest czarne, w nocy świeci białym monochromatycznym światłem. Kasetony doskonale sprawdzają się w miejscach o dużym natężeniu ruchu, przyciągając uwagę potencjalnych klientów.

Litery 3D: Trójwymiarowa elegancja w reklamie świetlnej

Litery 3D i znaki przestrzenne to efektowne i nowoczesne rozwiązanie, które wyróżnia się spośród innych form reklamy świetlnej. Litery przestrzenne mogą być wykonane z różnych materiałów w zależności od wielkości liter i ich przeznaczenia do wewnątrz czy na zewnątrz.
W przypadku dużych rozmiarów liter zaleca się wykonanie korpusu litery z aluminium spawanego, malowanego proszkowo z elastycznym licem.  Jakość wykonania jest ważna ze względu na różnorodne warunki atmosferyczne występujące w Polsce i duże amplitudy temeratury (+50* /-30*).
Tak jak w przypadku kasetonów reklamowych, litery przestrzenne podświelane są diodami LED o IP 68. Istnieją również cztery technologie świecenia liter 3D: black&white, „halo”, elastyczne lico i lico z plexi.

Obecnie bardzo modną wersją reklamy świetlnej są wolnostojące litery przetrzenne z nazwą miasta lub marki. Litery te nadają eleganckiego i oryginalnego charakteru każdej przestrzeni biznesowej i publicznej. Litery wolnostojące mogą być podświetlane z zewnątrz za pomocą halogenów LED lub cyfrowymi diodami LED od wewnątrz, co dodaje głębi i trójwymiarowości.

Reklama świetlna, bogata w różnorodne odmiany, stanowi nie tylko skuteczne narzędzie marketingowe, ale także istotny element urbanistyki i architektury. Pylony reklamowe, witacze, otoki, kasetony, litery 3D – każda z tych form ma swoje unikalne cechy, dostosowane do różnych potrzeb i oczekiwań klientów. Ewolucja technologiczna, połączona z kreatywnością projektantów, sprawia, że reklama świetlna staje się nie tylko widoczna, ale także niezapomniana, pozostawiając trwały ślad w świadomości klientów.

Jeśli chcesz poznać więcej pojęć związanych z reklamą świetlną, zajrzyj TUTAJ.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykuł„Śmiałowickie opowieści”. Już jutro spotkanie z autorką w Świdnicy
Następny artykułDo 2040 roku ubędzie 10 tysięcy świdniczan? Prognoza Głównego Urzędu Statystycznego