Poszukujesz pracy lub zastanawiasz się nad jej zmianą, jednak Twoja ostatnia rekrutacja odbywała się kilka lat temu? Branża HR mocno się zmieniła. Warto poznać narzędzia stosowane przez współczesnych rekruterów związane z nowymi technologiami, by usprawnić poszukiwania. Na co musisz zwrócić uwagę?
Systemy ATS
Coraz więcej przedsiębiorstw i agencji rekrutacyjnych korzysta z systemów ATS. To kompleksowe narzędzia HR, których zadaniem jest między innymi gromadzenie w jednym miejscu wszystkich informacji o kandydacie, pochodzących z CV, rozmów rekrutacyjnych, a także mediów społecznościowych.
Jakie konsekwencje ma to dla Ciebie – osoby poszukującej zatrudnienia? Stawiaj na konkrety. Unikaj enigmatycznych informacji na temat swojego doświadczenia i sukcesów. Za Twoją kandydaturą powinny przemawiać fakty, bo o dopasowaniu do stanowiska może zadecydować działanie algorytmu opartego o AI.
Chatboty w branży rekrutacyjnej
Współcześni rekruterzy cenią swój czas. Z tego powodu nie powinno Cię zdziwić, że na pierwszym etapie rekrutacji być może nie porozmawiasz z człowiekiem, a inteligentnym Chatbotem.
Zachowaj gotowość na taką ewentualność i wykorzystaj narzędzie, aby przedstawić wszystkie kluczowe informacje, jakie znajdują się w twoim CV lub pragniesz o nich wspomnieć, analizując wymagania na danym stanowisku.
Znaczenie mediów społecznościowych
W ostatnich latach w branży rekrutacyjnej wzrosło znaczenie mediów społecznościowych. Rekruterzy z dużym prawdopodobieństwem prześledzą Twoją aktywność, zwłaszcza w kanałach takich jak Linkedin.
Stwórz rozbudowany profil, który wzmocni Twoją kandydaturę. Staraj się wcielać w rolę branżowego eksperta, umieszczając w social mediach własne publikacje lub udzielając się w dyskusjach.
Rekrutacje wspierane przez sztuczną inteligencję
Nowe technologie potrafią w bardzo innowacyjny sposób łączyć kandydatów z rekruterami. Dobrym tego przykładem jest aplikacja Woonti, skierowana do pracowników fizycznych – fachowców w swoich dziedzinach.
Na czym polega innowacja? Korzystając z tego narzędzia, nie potrzebujesz tradycyjnego CV. Wypełniasz szczegółowy profil zawodowy, a następnie algorytm dopasowuje Twoją kandydaturę do opublikowanych ogłoszeń. Aplikacje możesz także składać samodzielnie.
Istotą udanej rekrutacji jest znalezienie jak najlepszego fachowca, a Twoim zadaniem jako potencjalnego pracownika jest zaprezentowanie się w takiej właśnie roli. Pamiętaj, że nowe technologie wykorzystywane przez rekruterów ułatwiają zadanie również kandydatom!
/Artykuł sponsorowany/