Wybór dobrego gadżetu to wielka sztuka. Trzeba połączyć kilka czynników – jego estetykę, kompatybilność z komunikacją wizualną firmy i skuteczność, a także zmieścić się w budżecie. Od wielu lat do hitów należą kubki reklamowe – tanie, praktyczne i dające ogromne możliwości znakowania. Ale co na nich nadrukować? Po prostu logo? Slogan? Aby zaskoczyć klientów i zdobyć ich zainteresowanie, warto czasami wyjść poza schemat. Sprawdź, jak to zrobić!
Logo nie musi być nudne!
Czy na nowoczesnym kubku reklamowym trzeba bezwzględnie zrezygnować z logotypu? Absolutnie nie! To właśnie logo stanowi podstawę identyfikacji wizualnej firmy i najczęściej jego umieszczenie jest dobrym pomysłem. Warto jednak podejść do tematu nieszablonowo. Może symbol da się ciekawie wkomponować w inną grafikę? Może warto pobawić się wersjami kolorystycznymi? Dobrym pomysłem jest zainspirowanie się realizacjami z portfolio firm poligraficznych. Jeśli chodzi o kubki z nadrukiem dla firm – Ceramika Reklamowa to sprawdzony partner, cieszący się dobrymi opiniami i zaufaniem klientów.
Hasło reklamowe? Tylko naprawdę chwytliwe!
Slogan zawsze warto umieścić w materiałach reklamowych – jeśli jest celny i chwytliwy, szybko zacznie kojarzyć się z firmą. W przypadku kubka istotna jest nie tylko treść, ale i forma. Ponownie zalecana jest spora doza oryginalności. Dobrze jest przygotować kilka projektów, aby w firmie omówić zalety każdego z nich i wybrać najlepszy. Sprawdź, jakie możliwości daje technologia – napis może znaleźć się nie tylko na zewnętrznej części kubka, ale na spodzie, na dnie czy poniżej rantu, po stronie wewnętrznej.
Kubek-wizytówka
O kubku warto pomyśleć kreatywniej. Liczy się jego funkcjonalność, czyli przede wszystkim wygoda spożywania napojów – ale to nie wszystko. Wystarczy odrobina sprytu, aby nadać kubkowi dodatkową rolę. Dlaczego nie mógłby on posłużyć np. jako wizytówka? Zamiast grafik i sloganów, zamieść po prostu przedstawione w atrakcyjnej formie informacje o takie jak adres fizyczny i www, telefon czy mail. To świetny pomysł również dla właścicieli JDG, którzy nie mają własnej strony czy profilu w social mediach, a chcą zostać zapamiętani.
Przestrzenna mapa
Możemy iść jeszcze o krok dalej i na kubku umieścić mapę. Sprawdzi się to zwłaszcza w przypadku tych firm, do których dojazd jest utrudniony – np. ze względu na skomplikowaną numerację. Grafika może być prostym screenem z Google Maps, można także zaznaczyć schematycznie punkty orientacyjne, podobnie jak na dziecięcej mapie skarbów – to rozwiązanie funkcjonalne i ciekawe. Kontrahent nie pogubi się w drodze do biura, a jednocześnie może wykorzystywać kubek klasycznie, na co dzień.
CTA w przerwie na kawę
W reklamie liczy się skuteczność – a tę możemy mierzyć m.in. w ilości pozyskanych leadów. Chcesz wiedzieć, czy kubek sprawdza się jako nośnik komunikatu? Umieść CTA wprost na nim – np. w postaci kodu QR, przenoszącego bezpośrednio na stronę internetową. To innowacyjne, świeże podejście, które może przypaść do gustu zwłaszcza zabieganym klientom, którzy nie mają czasu poszukiwać istotnych informacji, takich jak adres www.
Niespodzianka! Ukryty nadruk
Element zaskoczenia możesz wprowadzić również oferując klientom z pozoru dość banalny kubek – w jednolitym, ciemnym kolorze, z widocznym logotypem. Tymczasem po wlaniu do środka gorącego napoju, na powierzchni naczynia pojawia się właściwy wzór. Tak właśnie wygląda technologia Magic Mug – nadruk ukryty jest pod warstwą termoaktywnej emalii, znikającej chwilowo pod wpływem ciepła.
Kubek reklamowy bez reklamy – czy to może się udać?
Większe i dobrze rozpoznawalne firmy mogą pozwolić sobie na pewien śmiały zabieg – a mianowicie na całkowite zrezygnowanie z jakiejkolwiek formy identyfikacji. Na kubku nie umieszczamy wówczas ani nazwy firmy, ani jej logotypu, ani hasła, ani danych kontaktowych. Bazujemy natomiast na skojarzeniach, które klienci już mają. Możemy im więc zaoferować kubek w firmowych, dobrze znanych kolorach, w charakterystycznej stylistyce graficznej czy też jeszcze bardziej minimalistyczny – prezentujący wyłącznie np. hasztag, pod którym można znaleźć najnowszą akcję promocyjną.
Największym błędem, jaki możemy popełnić projektując gadżety reklamowe, jest przewidywalność. Nic tak skutecznie nie zniechęci potencjalnych klientów, niż nuda. Kontrahenci oczekują świeżego spojrzenia, wartości dodanej – czegoś, co Cię wyróżni. Poświęć więc nieco czasu, aby wymyślić coś bardziej kreatywnego, niż kubek z logo. Jeśli nie masz własnego działu kreatywnego, projekt najlepiej zlecić firmie zewnętrznej (np. agencji marketingowej albo firmie poligraficznej).
/Artykuł sponsorowany/