Strona główna Artykuł sponsorowany Najważniejsze umiejętności organizatora imprez – jakie cechy powinien posiadać skuteczny menadżer eventów?

Najważniejsze umiejętności organizatora imprez – jakie cechy powinien posiadać skuteczny menadżer eventów?

0

Event manager to obecnie jeden z najbardziej atrakcyjnych zawodów. Na rynku jest także duży popyt na osoby, które zajmują się organizacją różnego rodzaju imprez – od akcji promocyjnych po koncerty czy festiwale. Pracy w tym fachu nie brakuje, a jednak nie każdy się w niej odnajdzie. Jakimi umiejętnościami, kompetencjami oraz doświadczeniem powinien wykazać się event manager?

Organizator imprez – czy to praca dla Ciebie?

Praca event manager zaczyna się od planowania i tworzenia koncepcji imprezy. Kolejne jej etapy to kontakty i negocjacje z klientami, sponsorami, partnerami oraz podwykonawcami. Clou stanowi oczywiście sama organizacja eventu, czuwanie nad jego przebiegiem, a w końcu podsumowanie. Z pewnością nie jest to zawód, który możemy wykonywać wyłącznie przy biurku. Wręcz przeciwnie, jako organizator imprez jesteś w ciągłym ruchu, stajesz naprzeciw nowych wyzwań, poznajesz ludzi i prowadzisz z nimi szereg rozmów. Często przemieszczasz się także z miejsca na miejsce, również w niestandardowych godzinach. W roli event managera nie odnajdą się ani introwertycy, ani osoby, które wolą rutynowe działania oraz regularne godziny pracy. Jeśli jednak lubisz, gdy ciągle coś się zmienia, to ten zawód powinien Ci odpowiadać.

Zdolności interpersonalne to podstawa

Tak naprawdę najważniejszą umiejętnością event managera jest dogadywanie się z innymi ludźmi. Cały czas jesteś w kontakcie. Najpierw musisz sprzedać swoje usługi klientowi, stworzyć z nim koncepcję imprezy, następnie pozyskać sponsorów, patronów oraz znaleźć podwykonawców. W tej branży wiele opiera się na dobrych relacjach. Jeśli ich sobie nie wypracujesz – będzie Ci ciężko. Ważną częścią pracy, z którą styka się organizator imprez, jest negocjowanie warunków współpracy, które kończy się podpisaniem umowy. Trudno sobie wyobrazić, że event manager nie będzie posiadał umiejętności negocjacji, perswazji czy przekonywania. Jednocześnie musi pamiętać o potrzebach drugiej strony.

Zdolności interpersonalne przydają się także podczas współpracy z artystami czy naprawdę wielkimi gwiazdami. Mają one swoje wymagania oraz warunki. Trzeba więc umiejętnie się poruszać, aby zyskać sobie ich przychylność, a jednocześnie dopiąć swego.

Umiejętności organizacyjne – czy je posiadasz?

Bez tego ani rusz. Nawet jeśli event manager jest już wysoko w hierarchii i jedynie deleguje zadanie, egzekwuje obowiązki oraz dba o wykonanie planu, z pewnością zaczynał od dobrej organizacji. Skąd wiadomo, że ta umiejętność jest jedną z naszych cech? Jeśli kiedykolwiek próbowałeś zorganizować jakiekolwiek wydarzenie, zaplanowałeś je i przeprowadziłeś, a jednocześnie czułeś satysfakcję, to odpowiedź powinna być prosta. Choć organizator imprez często pracuje z artystami, to sam jest osobą twardo stąpającą po ziemi. Musi być terminowy, mieć zadaniowe podejście, odnajdywać się w nieprzewidzianych sytuacjach, wykazywać elastycznością, kreatywnością i szybko podejmować decyzje. Tak naprawdę to wszystko składa się na dobrą organizację.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułCzyja zguba?
Następny artykułJaworzyna Śląska. Rusza remont ulicy Słowackiego