Strona główna Artykuł sponsorowany Jak wybrać odpowiednią agencję HR dla swojego biznesu?

Jak wybrać odpowiednią agencję HR dla swojego biznesu?

0
Na rynku działa wiele agencji HR, które specjalizują się w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Nie każda firma zewnętrzna oferuje ten sam pakiet usług i korzysta z tych samych technologii. Agencje outsourcingowe różnią się także metodyką działania i doświadczeniem. Niewłaściwy wybór może skutkować stratami finansowymi i negatywnie odbić się na wizerunku. Jak znaleźć firmę zewnętrzną, która będzie nie tylko dostawcą usług, ale przede wszystkim dobrym partnerem biznesowym? Oto 5 rzeczy, o których warto pamiętać.

5 rzeczy, o których musisz pamiętać, wybierając agencję HR

1.    Zdefiniuj cele i potrzeby

Zanim rozpoczniesz poszukiwania agencji HR, określ, czego potrzebujesz – wsparcia w zakresie rekrutacji, rozwoju, a może zarządzaniu dokumentacją personalną? Sformułuj cele biznesowe, np. wzrost sprzedaży konkretnych produktów lub usług czy poprawa efektywności pracy wybranych działów.

2.    Sprawdź, czy firma HR oferuje usługi wspierające

Usługi HR to nie tylko rekrutacja. Sprawdź, czy wybrana agencja oferuje interesujące Cię usługi, np. Payroll Consulting, czyli administracja wynagrodzeń i zarządzanie dokumentacją personalną, albo działania Employer Brandingowe i rozwojowe. Jeśli planujesz rekrutację, to znak, że Twoja firma się rozwija. Być może już niedługo będziesz potrzebować wsparcia w budowaniu wizerunku firmy czy naliczaniu wynagrodzeń i prowadzeniu akt osobowych pracowników. Warto o tym pomyśleć już teraz – dzięki temu nie będziesz musiał zmieniać partnera biznesowego, a jedynie poprosić o rozszerzenie zakresu usług.

3.    Zwróć uwagę na doświadczenie i specjalizację

Sprawdź, od kiedy firma istnieje na rynku. Dowiedz się, czy pracuje wyłącznie zdalnie, czy ma oddziały stacjonarne. Sprawdź, ilu kandydatów znajduje się w bazie danych. Jeśli planujesz zatrudnić pracowników z zagranicy, dowiedz się, czy możesz liczyć na obsługę w wybranym języku obcym.

Każda branża ma swoją specyfikę i terminologię. Kandydaci oczekują od rekruterów co najmniej podstawowej znajomości swojego sektora. Osoba przeprowadzająca rekrutację powinna „mówić językiem kandydata” (czyli np. swobodnie operować zwrotami charakterystycznymi dla danej branży). Dzięki temu będzie w stanie zweryfikować, czy dana osoba posiada kompetencje wymagane na określonym stanowisku. Brak przygotowania merytorycznego może negatywnie wpłynąć na candidate experience. Dlatego przy wyborze agencji HR warto zwrócić uwagę, czy firma dysponuje wyspecjalizowanymi zespołami obsługującymi różne sektory rynku.

4.    Sprawdź, z jakich metod rekrutacyjnych i technologii zarządzania zasobami ludzkimi korzysta agencja

To szczególnie istotne, jeśli planujesz obsadzić stanowiska specjalistyczne i kierownicze. Przed podpisaniem umowy zapytaj o to, jak wygląda proces rekrutacji. Jakie kryteria są stosowane przy wyborze kandydatów? Jak przebiega proces selekcji? Jeżeli zależy Ci na jak najlepszym dopasowaniu kompetencyjnym pracowników, dowiedz się, czy agencja HR współpracuje z doświadczonymi asesorami, którzy przeprowadzają sesje Assessment Center. Jeśli myślisz o rozszerzeniu współpracy o usługi Payroll Consulting, sprawdź, czy firma korzysta z nowoczesnych narzędzi informatycznych do administracji wynagrodzeniami i zarządzania zespołem.

5.    Sprawdź opinie i referencje

Zapoznaj się z opiniami innych firm na temat współpracy z agencją HR. Poproś o referencje od dotychczasowych partnerów biznesowych. Dzięki temu albo utwierdzisz się w przekonaniu, że wybór padł na właściwą firmę, albo podpiszesz umowę z innym podmiotem.

Więcej na: https://hrk.pl/.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułW Świdnicy zaplanowano walkę o medale mistrzostw Polski w sumo!
Następny artykułDym nad młynem w Burkatowie