Przebudowa ruchliwego skrzyżowania ulic Wrocławskiej i Łącznej, remont kolejnego fragmentu ulicy Wrocławskiej, a także przebudowa mostu na Bystrzycy – to niektóre z drogowych zadań, którymi w przyszłości chciałby zająć się świdnicki magistrat. O planach tych poinformowano przy okazji rozmów dotyczących możliwości połączenia istniejących odcinków sieci dróg rowerowych w związku ze zbliżającą się przebudowy ulicy Inżynierskiej.
Przypomnijmy, 6 lutego ogłoszono, że Świdnica otrzyma z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg środki na realizację dwóch drogowych inwestycji. Dotacja w wysokości ponad 4,5 mln złotych zostanie przeznaczona na remont odcinka ulicy Kraszowickiej od skrzyżowania z ulicą Torową do ulicy Bystrzyckiej i granic miasta. Będzie to ostatni fragment Kraszowickiej, której przebudowę podzielono przed laty na cztery etapy. Ponad 5 mln złotych trafi z kolei na remont i rozbudowę ulicy Inżynierskiej. – W pierwszym etapie wykonany zostanie remont drogi istniejącej i dojazdu do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – opisywał wiceprezydent Świdnicy, Krystian Werecki. Etap drugi zakłada przedłużenie Inżynierskiej do ronda na skrzyżowaniu z ulicą Kliczkowską i Wrocławską. Całkowity koszt tej inwestycji szacowany jest na około 9 mln złotych.
O szczegóły dotyczące inwestycji dopytywał ostatnio Rafał Fasuga, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej. – Czy w związku z otrzymanymi środkami na remont ulicy Inżynierskiej i planowanym jej połączeniem z ulicą Kliczkowską, wzdłuż tej ulicy planowany jest ciąg pieszo-rowerowy, który połączy aktualną ścieżkę rowerową na ulicy Przemysłowej ze ścieżką na ulicy Nadbrzeżnej? Czy planowana jest przebudowa skrzyżowania ulic Inżynierskiej i Przemysłowej, oraz w jakim kształcie? – pytał samorządowiec w interpelacji skierowanej do władz miasta.
W udzielonej odpowiedzi prezydent Świdnicy zapewnia, że przy przebudowie uwzględnione zostaną interesy zarówno kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów. – Wzdłuż całego odcinka od ul. Przemysłowej do ronda zaplanowano chodniki, zatoki postojowe oraz dwukierunkową, asfaltową drogę rowerową. Przy skrzyżowaniu z ul. Przemysłową zaplanowano przejście i przejazd rowerowy w formie azylu w celu połączenia budowanej drogi rowerowej z istniejącą wzdłuż ul. Przemysłowej. Zaprojektowano również lewoskręt, który podniesie bezpieczeństwo kierowców skręcających w ul. Inżynierską. Od strony ul. Kliczkowskiej droga rowerowa włącza się w istniejącą drogę wykonaną wokół ronda – tłumaczy prezydent Beata Moskal-Słaniewska.
Zaznacza przy tym, że projekt, który uzyskał dofinansowanie i jest przewidziany do realizacji, nie przewiduje przedłużenia ścieżki rowerowej w kierunku ulicy Nadbrzeżnej w celu połączenia z istniejącą tam trasą dla jednośladów. Takie zadanie wiązałoby się bowiem z koniecznością przebudowy „kolejnych elementów infrastruktury drogowej”. – W tym celu należy przebudować przede wszystkim most na rzece Bystrzyca oraz odcinek ul. Wrocławskiej najlepiej od razy do ul. Łącznej wraz z budową ronda na tym skrzyżowaniu – wylicza prezydent.
Nie wyklucza przy tym, że takie plany mogą doczekać się urzeczywistnienia. – Jest to jedno z wielu zadań, które rozważamy do realizacji w przyszłości – wskazuje.
Michał Nadolski
[email protected]