Śledzenie użytkowników na stronie www — o co tutaj chodzi?
Analiza i śledzenie działań użytkowników na stronie pozwala stwierdzić, w jakie interakcje oni wchodzą i w którym miejscu następuje tzw. „odpad”, czyli moment, w którym użytkownik decyduje się zrezygnować z zakupu i opuścić witrynę. Dogłębna analiza zachowań użytkowników pozwala zatem usprawnić poszczególne procesy biznesowe, podnieść wskaźniki sprzedaży i zadbać o lepszy user experience.
Wielu właścicieli stron internetowych prowadzi działania marketingowe bez posiadania odpowiedniej wiedzy dotyczącej internautów, którzy ich stronę odwiedzają. Większość działań nie jest nawet weryfikowanych pod kątem skuteczności, co prowadzi do gorszego ruchu na stronie, słabszego pozycjonowania w przeglądarkach i w konsekwencji do obniżonej sprzedaży produktów lub usług.
Analiza zachowań użytkowników na stronie przekłada się na:
- prowadzenie skuteczniejszych procesów reklamowych i sprzedażowych,
- zweryfikowanie mocnych i słabych stron witryny, które przekładają się na gorszą konwersję,
- możliwość ulepszenia user experience oraz czytelności strony,
- dowiedzenie się, w co użytkownik klika i jak długo pozostaje w danym miejscu na stronie,
- optymalizację działań biznesowych i lepszego zarządzania zasobami finansowymi,
- optymalizację treści, która przyciąga uwagę użytkowników,
- większe zaangażowanie użytkowników na stronie,
- pozyskanie wartościowych leadów i podniesienie wskaźników sprzedaży.
Analiza zachowań użytkowników to klucz do prowadzenia wydajnego biznesu internetowego. Ważne jest jednak, aby wykorzystywać w tym celu nowoczesne narzędzie, takie jak np. Google Analytics. Co prawda, ma ono kilka wad, ale może stanowić nieocenione i nieskomplikowane w obsłudze wsparcie dla prowadzenia działań analitycznych. Na rynku znajdziemy również wiele innych (płatnych i bezpłatnych) narzędzi, z których warto skorzystać, aby uzyskać jak najdokładniejsze wyniki.
Zaangażowanie użytkowników na stronie — co warto wiedzieć?
Śledzenie użytkowników na stronie jest procesem dość skomplikowanym, dlatego zaleca się korzystać z usług renomowanych specjalistów. Szczegółowa analityka pozwoli określić, jaki typ kampanii reklamowej i jakie zmiany na stronie należy wdrożyć. Istnieje nawet pojęcie „współczynnika zaangażowania”, który dzielimy na sesje. Użytkownik powinien pozostać na stronie przez przynajmniej 10 sekund, wyświetlić przynajmniej 2 ekrany i dokonać konwersji.
Warto pamiętać, że dogłębna analiza zachowań użytkowników daje ogromne korzyści zarówno dla właściciela strony, jak i samych internautów. Przedsiębiorca cieszy się wówczas większą sprzedażą, a użytkownicy komfortem i wygodą zakupów przez internet.
/Artykuł sponsorowany/