Strona główna Artykuł sponsorowany Widoczność w Internecie, czyli jak sprzedawać więcej?

Widoczność w Internecie, czyli jak sprzedawać więcej?

0

Powiedzieć, że handel przeniósł się w znacznym stopniu do Internetu, to jak nie powiedzieć nic. Dzisiaj, aby osiągać wysokie wyniki sprzedażowe, trzeba reklamować się w sieci. Branżą tą zajmuje się tzw. e-commerce, a jej rozwój przypomina lot szybowcem. Jest piekielnie szybki i gwałtowny. Jak odnaleźć się w sprzedaży internetowej i sprawić, że naszą stronę odwiedzą tłumy?

Potężna moc internetowej reklamy

Statystyki na temat zakupów online są powalające. Okazuje się bowiem, że robi je około 80% Polaków. Nic dziwnego, że w związku z tym faktem, przedsiębiorcy coraz bardziej dbają o reklamy w sieci. To w bliższej lub dalszej perspektywie po prostu się opłaca. Badania także pokazują, skąd konsumenci biorą informacje o promocjach. Okazuje się, że ponad 25% dowiaduje się o nich z reklam internetowych, a niecałe 20% z mediów społecznościowych. Pokazuje to prawdziwą twarz internetowej reklamy. Jest jednak pewien haczyk. Nie wystarczy ustalić atrakcyjną cenę produktów w swoim sklepie. Trzeba przede wszystkim dotrzeć do odbiorcy.

Pozycjonowanie e-commerce

Bycie zauważonym w sieci nie należy do najprostszych zadań. Dzieje się tak głównie przez ogromną konkurencję. O ile nie zajmujemy się handlem czymś oryginalnym i ekscentrycznym, to prawdopodobnie jest wielu innych sprzedawców, którzy zarabiają, sprzedając to samo. Algorytm wyszukiwarki na pierwszych miejscach umieszcza te strony, które uzna za najbardziej jakościowe i które najadekwatniej odpowiedzą oczekiwaniom użytkowników. Spełnienie tych wymagań jest nieco skomplikowane i najczęściej zajmują się nimi agencje specjalizujące się w pozycjonowaniu sklepów. Takie fachowe podejście i opracowanie odpowiedniej strategii potrafi zwiększyć sprzedaż wielokrotnie. Trzeba jednak pamiętać, że efekty nie pojawiają się od razu. Orientacyjny czas oczekiwania to około 3-6 miesięcy. Jak powszechnie wiadomo- na przyjemności trzeba czasami poczekać nieco dłużej.

Jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Jednym z podstawowych wyróżników, mogących zwiększyć liczbę wyświetleń na stronie internetowej jest tworzenie atrakcyjnej, jakościowej treści. Jakość obroni się zawsze, ale w przypadku e-commerce potrzeba czegoś jeszcze. Przy pozycjonowaniu dużą uwagę zwraca się na słowa kluczowe. To frazy, które potencjalny klient będzie wpisywał do wyszukiwarki, aby odnaleźć konkretne informacje lub przedmiot. Do analizy słów kluczowych służą specjalistyczne narzędzia. Same frazy jednak nie wystarczą. Trzeba tworzyć treści. Warto założyć bloga, dodawać na stronę jakościowe poradniki, recenzje, infografiki czy opisy produktów. Można powiedzieć, że to niekończąca się praca, bo tak naprawdę niemal o każdej branży można napisać tysiące wartościowych tekstów na różne sposoby.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułZnów zabrzmią organy Schlaga. Drugi koncert adwentowy
Następny artykułTragiczny finał sprzeczki. Córka znalazła matkę we krwi, kobieta zmarła