Gmina Strzegom przystąpiła do rządowego systemu sprzedaży węgla dla gospodarstw domowych. Mieszkańcy gminy mogą już składać wnioski w tej sprawie do Urzędu Miejskiego w Strzegomiu.
Wnioski na zakup węgla od samorządu można pobrać w Biurze Obsługi Interesantów w Urzędzie Miejskim w Strzegomiu oraz ze strony internetowej Urzędu. Wypełnione wnioski można złożyć w wersji:
- papierowej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Strzegomiu, ul. Armii Krajowej 23, 58-150 Strzegom lub w Wydziale Obsługi Interesantów w Urzędzie Miejskim w Strzegomiu, ul. Rynek 38;
- elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem platformy ePUAP, na adres skrytki Gminy Strzegom: /16wh48vwri/SkrytkaESP. Przed wysłaniem wniosku należy go podpisać: podpisem kwalifikowanym lub Profilem Zaufanym.
Każdemu gospodarstwu domowemu przysługuje zakup 1,5 tony węgla do 31 grudnia 2022 roku. Kolejne 1,5 tony będzie można kupić po 1 stycznia 2023 roku. Zgodnie z ustawą, do zakupu węgla od gminy Strzegom po preferencyjnych cenach są uprawnieni właściciele gospodarstw domowych położonych na terenie gminy Strzegom, którzy:
- otrzymali dodatek węglowy, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym lub mają pozytywnie rozpatrzony wniosek o wypłatę na rzecz tego gospodarstwa domowego dodatku węglowego;
- nie złożyli wniosku o dodatek węglowy, ale przed 11 sierpnia 2022 roku:
- złożyli deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków dotyczącą źródeł ciepła i spalania paliw i źródłem ogrzewania tego gospodarstwa domowego jest oddzielne źródło ciepła;
- złożyli deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w art. 6m ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297, 1549 i 1768).
/UM Strzegom, opr. mn/