Strona główna 0_Slider Była przekonana, że pomaga koleżance. BLIK wykorzystali złodzieje

Była przekonana, że pomaga koleżance. BLIK wykorzystali złodzieje

0

Kiedy nawet najserdeczniejsza przyjaciółka albo osoba z najbliższej rodziny poprzez komunikator prosi i przesłanie pieniędzy, warto się upewnić, czy to na pewno ona, a nie oszust. Kolejna mieszkanka powiatu świdnickiego została okradziona metodą na BLIK.

Zdjęcie ilustracyjne

– Oszuści wymyślają coraz to nowe metody, by przejąć nasze oszczędności. Jedna z nich polega na uzyskaniu kodu BLIK ofiary. Przestępca po włamaniu się na konto wybranej osoby na portalu społecznościowym wysyła za pomocą jej komunikatora do znajomych informację z prośbą o pożyczenie pieniędzy, tłumacząc się nagłą potrzebą uiszczenia opłaty np. za zakupy. Następnie oszust prosi swoją ofiarę o podanie kodu BLIK, dzięki któremu wypłaca pieniądze z bankomatu. Ma być to najszybszy i najprostszy sposób na przekazanie środków. Niczego nieświadoma ofiara jest przekonana, że pożycza pieniądze znajomemu – opisuje metodę mł.asp. Magdalena Ząbek z KPP w Świdnicy.

– I tak też było w tym przypadku. Do świdnickiej jednostki zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana za pomocą tej metody. 44-latka straciła ponad 4 tysiące złotych. Schemat działania oszustwa wyglądał w następujący sposób. W nieznanych okolicznościach ktoś włamał się na konto na portalu społecznościowym jej koleżanki. Podszywając się pod nią za pośrednictwem komunikatora internetowego przysłał wiadomość z prośbą o pożyczenie pieniędzy i przesłanie ich za pomocą kodów BLIK. Przez aplikację poszkodowana próbowała zadzwonić do „rzekomej znajomej”, ale połączenie zostało odrzucone. Nie zważając na to i chcąc pomóc swojej koleżance, wygenerowała kody BLIK i przekazała je przez komunikator. Oszust nie tracąc czasu wykorzystał kody i dokonał wypłaty pieniędzy z bankomatu. Po całej transakcji do 44-latki zadzwoniła jej prawdziwa koleżanka informując, że ktoś włamał się na jej konto na portalu społecznościowym, ale niestety było już za późno, bo 44-latka straciła pieniądze – mówi rzeczniczka policji. Oszust wypłacił z jej konta ponad 4 tysiące złotych.

Policja apeluje, by w podobnych sytuacjach telefonicznie skontaktować się z osobą, która prosi o finansową pomoc. To najprostszy sposób zweryfikowania ewentualnego oszustwa zanim konto zostanie wyczyszczone.

/red./

Poprzedni artykułJak ratować biznes? Spotkanie dla przedsiębiorców ze Świdnicy
Następny artykułDziś kolejna runda piłkarskiego Pucharu Polski