Oszuści nie odpuszczają. Ich ofiarą padł ostatnio kolejny mieszkaniec Świdnicy. – Po raz kolejny apelujemy o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. Pamiętajmy, że oszuści cały czas modyfikują swoje metody, których celem jest wyłudzenie pieniędzy. Zachowajmy zdrowy rozsądek, a wobec obcych bądźmy nieufni – przypominają świdniccy policjanci.
– Wszystko zaczyna się od odebrania telefonu od rzekomego pracownika infolinii banku, który wykrył podejrzany przelew lub transakcję lub ma informację, że doszło do włamania na nasze konto. W każdym przypadku punktem wyjściowym dla przestępców jest namówienie do zainstalowania przez pokrzywdzonych aplikacji pozwalającej na zdalną obsługę urządzenia. Do świdnickich policjantów zgłosił się 28-letni mężczyzna, który padł ofiarą oszustów działających tą metodą – mówi Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.
– Jak ustalili mundurowi, 28-latek odebrał telefon od rzekomego pracownika infolinii banku i usłyszał, że doszło do kilku nieautoryzowanych transakcji na jego koncie. W trakcie rozmowy mężczyzna otrzymał sms z prośbą o podanie nr rachunku, nr karty debetowej oraz kodu CCV, na który odpowiedział. Rzekomy konsultant poinformował, że w celu uniknięcia utraty pozostałych środków z rachunku 28-latek musi zainstalować wskazany przez niego program na swoim telefonie. Mężczyzna, chcąc uchronić swoje oszczędności, postępował zgodnie z instrukcjami i pobrał wskazaną przez rozmówcę aplikacje. Następnie zalogował się na swoje konto, tak jak wskazał rzekomy konsultant. W ten sposób dał oszustom dostęp do swojego konta, którzy dokonali kilku transakcji – tym razem już prawdziwych – na łączna kwotę ponad 13 tysięcy złotych – opisuje Ząbek.
Mundurowi raz jeszcze apelują o rozwagę. – Zawsze zachowaj czujność, nie działaj pochopnie. Koniecznie upewnij się z kim rozmawiasz, nie daj się zmanipulować. Jeśli zadzwoni do Ciebie ktoś z banku – rozłącz się i samemu skontaktuj się z bankiem. Najlepiej osobiście udaj się do placówki bankowej lub natychmiast samodzielnie zadzwoń na infolinię swojego banku (pod numer, który znajdziesz na stronie swojego banku). Jeśli telefon z banku był prawdziwy, to konsultant z infolinii, na którą dzwonisz, będzie wiedział o co chodzi – przypominają.
/KPP Świdnica, opr. mn/