Profesjonalizacja działalności gospodarczej na pewnym etapie rozwoju przedsiębiorstwa polega na delegowaniu zadań, które nie stanowią kluczowej specjalizacji firmy. Takie postępowanie może w dłuższym okresie przyczynić się do wystąpienia istotnych korzyści ekonomicznych ze względu na zmniejszenie ilości obszarów, które odwracają uwagę od pracy nad powiększaniem przewagi konkurencyjnej w grupie strategicznej.
Aby jednak zlecenie wybranych usług zakończyło się powodzeniem i owocowało płynną współpracą, należy starannie wyselekcjonować firmę, której wiedza i doświadczenie umożliwia kompleksowo wypełniać powierzone zadania. To właśnie szerokość oferty i wielość specjalizacji w zakresie usług dla biznesu sprawia, że Sodexo jest obecnie globalnym gigantem w swojej branży. Co ma do zaproponowania wspomniana firma i jakie usługi świadczy na polskim rynku? Przeczytaj o tym już teraz!
Inwestycja Sodexo w usługi dla biznesu na przestrzeni lat
Fakty historyczne mówią same za siebie. Sodexo rozpoczęło podróż po świecie biznesu w Marsylii, gdzie Pierre Ballon w 1966 roku założył firmę, która na początku świadczyła tylko usługi żywieniowe dla instytucji, szkół i szpitali. Nowe kontrakty, rozszerzenie przedmiotu działalności i ekspansja terytorialna sprawiły, że obecnie Sodexo oferuje usługi dla firm w 56 krajach, zatrudnia ponad 400 tys. pracowników i obsługuje dziennie 100 milionów konsumentów.
Przedstawicielstwo w naszym kraju założono w 1993 roku. Podczas tych 30 lat obecności na rodzimym rynku przedsiębiorstwo niejednokrotnie udowadniało, że jest w stanie podołać nawet najbardziej ambitnym zadaniom. W portfolio zrealizowanych usług dla biznesu polski oddział Sodexo ma m.in. obsługę żywieniową na Stadionie Narodowym podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku.
Ważnym obszarem działalności Sodexo są programy poświęcone usługom technicznym, ze szczególnym uwzględnieniem poprawy efektywności operacyjnej. Usprawnianie procesów w przedsiębiorstwie otwiera nowe możliwości wytwórcze i pozwala zwiększać wolumen towarów, które opuszczają każdego dnia linie produkcyjne. Co więcej, odpowiednio opracowane procedury sprzyjają organizacji pracy i umożliwiają osiągnięcie optymalnych parametrów, kluczowych z punktu widzenia zespołu zarządzającego przedsiębiorstwem.
Pozostałe usługi dla firm w ofercie Sodexo
Coraz większe zainteresowanie budzi inna pozycja z oferty usług dla firm, które świadczy Sodexo. To facility management, czyli zarządzanie obiektem. W zakres tych zadań wchodzi między innymi przejęcie odpowiedzialności za sprzątanie i obsługę recepcji. Można także zlecić pośrednictwo w zapewnieniu bezpieczeństwa siedzibie przedsiębiorstwa lub jej oddziałów. Dodatkowym atutem wyboru kompleksowej usługi facility management jest powierzenie zadań z zakresu zarządzania dokumentami, korespondencją lub utrzymania w ładzie terenów zewnętrznych.
Zespół specjalistów Sodexo dysponuje odpowiednim doświadczeniem w organizacji procesów usługowych. Warto zatem zaufać tej firmie i wypróbować jej kompetencje w praktyce. Ponadto Sodexo od lat wdraża standardy związane ze zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością społeczną działalności gospodarczej. Można zatem śmiało stwierdzić, że jest to wiarygodny i godny zaufania partner biznesowy.
/Artykuł sponsorowany/