W internecie nie kupuje aż 23% Polaków
Niekupujący przez internet stanowią 23% ogółu internautów (3). Są to większości osoby starsze, a także pochodzące z mniejszych miejscowości oraz posiadające niższe wykształcenie (3).
Niekupujących w 2021 roku było jednak mniej niż w poprzedniej edycji badania, co może wynikać ze zmian zachowań wymuszonych przez pandemię COVID-19 i obostrzeń, jakie były z nią związane (4). Co ciekawe, zainteresowanie poszczególnymi kategoriami produktów nie różniło się wśród nich znacząco od wyborów internautów zamawiających online (5). W pierwszej kolejności kupowaliby odzież i obuwie, sprzęt RTV/AGD, kosmetyki i perfumy, telefony, a także książki i płyty (5). Co zatem sprawia, że – pomimo zainteresowania – niektóre osoby nie decydują się na zamawianie w internecie?
Dlaczego nie wszyscy kupują online?
Najważniejszym powodem, dla którego część polskich internautów nie kupuje online, jest brak możliwości fizycznego kontaktu z produktem przed jego zamówieniem – dotyczy to 31% badanych (4). Mniejszy odsetek osób wskazuje na (4):
- przyzwyczajenie do tradycyjnych kanałów sprzedaży (19%);
- zbyt wysokie koszty dostawy (18%);
- obawę o bezpieczeństwo płatności (18%).
To jednak nie wszystkie czynniki, które mają wpływ na niekupujących online. Zakupy przez internet mogłyby zainteresować internautów, gdyby ich sytuacja finansowa była lepsza (dotyczy to częściej kobiet niż mężczyzn) (6) i gdyby mieli dostęp do kodów rabatowych (to istotne zwłaszcza dla najmłodszych) (7).
Co z osobami starszymi (po pięćdziesiątce)? Te, częściej niż niekupujący z innych grup wiekowych, wyrażają obawę o bezpieczeństwo swoich płatności (8).
Jak robić zakupy online bezpiecznie? Z Visa Mobile!
Obawy o bezpieczeństwo dotyczą nie tylko osób starszych9. Do zakupów w sieci bezpieczniejsze formy płatności skłoniłoby 19% niekupujących (10). I to między innymi dla nich wprowadzane są na rynek rozwiązania, takie jak Visa Mobile, które nie tylko minimalizują ryzyko związane z płatnościami online, ale również czynią cały proces łatwym i szybkim (11).
Czym jest Visa Mobile? To usługa dostępna w aplikacji mobilnej banku, a także w formie dedykowanej aplikacji mobilnej. Ta druga dostępna jest dla użytkowników smartfonów – wystarczy bezpłatnie pobrać Visa Mobile z któregoś ze sklepów z aplikacjami. Dzięki niej podczas płatności za zakupy przez internet nie trzeba za każdym razem wprowadzać 16-cyfrowego numeru karty, wypełniać wielu pól formularza oraz podawać jakichkolwiek haseł(11). Co więcej, transakcja jest zabezpieczona przez Visa (11).
Jak skorzystać z Visa Mobile? Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w aplikacji bankowej albo zainstalować i skonfigurować aplikację mobilną Visa Mobile. Teraz, podczas płatności za zakupy w internecie, należy wybrać ikonę z nazwą tego rozwiązania, podać swój numer telefonu i potwierdzić transakcję w aplikacji na smartfonie. Cały proces jest szybki oraz intuicyjny (11). Listę banków, których klienci już teraz mogą korzystać z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/pay-with-visa/featured-technologies/visa-mobile.html.
Artykuł – Visa.
Bibliografia:
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9.
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10.
- Gemius Polska, 77% internautów kupuje online 29.09.2021, online: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html, dostęp: 25.03.2022.
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 197.
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 208.
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 204.
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 206.
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 201.
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 200.
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 203.
/Artykuł powstał na zlecenie Visa/
/Artykuł sponsorowany/