Strona główna 112 48-latka padła ofiarą oszustwa. Straciła ponad 10 tys. złotych

48-latka padła ofiarą oszustwa. Straciła ponad 10 tys. złotych

0

Wciąż pojawiają się nowe sposoby, którymi przestępcy próbują pozbawić nas naszych pieniędzy. W ostatnim czasie internetowi oszuści coraz chętniej podszywają się pod firmy kurierskie. Świdniccy policjanci opisują kolejny taki przypadek i apelują o ostrożność.

„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 1,99 złotych”, „Twoja paczka o numerze PL(…) wymaga dopłaty na sumę 2,87 złotych. Brak wpłaty oznacza zwrot przesyłki do nadawcy. Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność klikając w podany link”. Dostałeś SMS o takiej treści? Uważaj, to oszustwo! – mówi Magdalena Ząbek ze świdnickiej policji. – W wiadomości podany jest odnośnik, który przekierowuje potencjalną ofiarę na stronę łudząco podobną do strony banku bądź operatora płatności, gdzie nieświadoma osoba wprowadza wrażliwe dane dotyczące konta, takie jak login czy hasło, umożliwiając tym samym przechwycenie tych danych przez oszustów. W innym wariancie wspomnianej metody oszuści w wiadomości przesyłają link do aplikacji, które infekują telefon. W ten sposób niepowołane osoby mogą wyciągać hasła do aplikacji bankowych, czy też przekierowywać SMS-y, dzięki czemu przejmują kontrolę nad konkretnym kontem bankowym.

Osoby oczekujące na przesyłkę mogą stać się łatwym celem. – Kilka dni temu ofiarą takiego oszustwa padła mieszkanka powiatu świdnickiego, która otrzymała wiadomość SMS z prośbą o dopłatę do przesyłki w wysokości 1,99 zł. Kobieta oczekiwała na przesyłkę, a chcąc ją otrzymać, postanowiła dopłacić brakującą kwotę. Wiadomość SMS wydawała się na tyle wiarygodna, że 48-latka kliknęła w link dołączony do feralnej wiadomości, po czym przelała „brakującą kwotę”. Jak się później okazało, z jej konta zamiast 1,99 zł, zniknęło ponad 10 tysięcy złotych – przywołuje Ząbek.

Świdniccy policjanci apelują o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości od rzekomych operatorów czy kurierów. Poświęcenie kilku sekund na zweryfikowanie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed utratą pieniędzy.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułRada Seniorów w nowym składzie. Wybrano członków na trzecią kadencję
Następny artykułJak pomóc psom i kotom przetrwać gorące lato w mieście?