Organizacja pracy
Klientami firm sprzątających są głównie przedsiębiorstwa – duże, średnie i małe. Klienci indywidualni – właściciele domów i mieszkań – stanowią nieduży odsetek usługobiorców. Firmy sprzątające to podmioty gospodarcze, jak wszystkie, nastawione na zysk, a w sytuacji silnej konkurencji na rynku muszą oferować najwyższą jakość, w tym elastyczność wobec poszczególnych klientów biznesowych i takie układanie harmonogramu, aby dostosować się do ich potrzeb.
Sprzątanie odbywa się w ciągu dnia, a więc podczas normalnych godzin pracy. Firma sprzątająca ma możliwość działania w siedzibie klienta w taki sposób, aby nie zakłócać zwykłego toku codziennych czynności. Dysponuje ona bowiem wyszkolonym personelem, a także profesjonalnymi, specjalistycznymi maszynami i urządzeniami. Wszystko to sprawia, że prace porządkowe nie przeszkadzają w realizacji codziennych zadań przedsiębiorstwa.
Profesjonalny sprzęt
Dzięki outsourcingowi usług sprzątania podmiot gospodarczy może zaoszczędzić znaczne środki, ponieważ nie musi ich inwestować w maszyny czyszczące. Wynajęcie firmy sprzątającej i wynegocjowanie korzystnych warunków świadczenia usług jest więc ekonomicznie uzasadnione. Profesjonalne urządzenia, jak automaty szorująco – zbierające, odkurzacze przemysłowe, zamiatarki, itp. nie są tanie, niektóre wymagają też odpowiedniego przeszkolenia obsługi. Firma sprzątająca, która chce z powodzeniem konkurować na bardzo rozwiniętym rynku, nie może pozwolić sobie na maszyny i urządzenia pośledniej jakości, które nie zapewnią wysokiego poziomu usług. Przed nawiązaniem dłuższej współpracy z firmą sprzątającą i podpisaniem umowy warto zwrócić uwagę na producenta maszyn, jakimi ta firma dysponuje. Dobrym wyborem jest np. Numatic. Oferuje maszyny i urządzenia do sprzątania zarówno dużych, średnich i małych obiektów, jak i domów oraz mieszkań prywatnych.
Dodatkową zaletą wyboru firmy zewnętrznej jest, że dysponuje ona własnym sprzętem. Nie trzeba więc przeznaczać specjalnego pomieszczenia na przechowywanie maszyn i urządzeń sprzątających, dbać o ich serwis i konserwację.
Fachowy personel sprzątający
Outsourcing usług sprzątających posiada niezaprzeczalną zaletę – nie trzeba zatrudniać na etatach pracowników. Zanim powstał rynek firm sprzątających, standardem było zatrudnianie ekipy sprzątającej. Wiązało się to nie tylko z comiesięczną wypłatą wynagrodzeń i składek do ZUS, ale także urlopami wypoczynkowymi, macierzyńskimi i wychowawczymi, zwolnieniami lekarskimi – za które trzeba było płacić bez świadczenia pracy przez zatrudnionego. Ponadto każdy pracownik sprzątający musiał być zaopatrzony w odzież ochronną, obuwie robocze, a także być odpowiednio przeszkolony do obsługi danego urządzenia.
Wybór zewnętrznej firmy sprzątającej jest pod tym względem bez porównania bardziej opłacalny. Zgodnie z podpisaną umową o współpracy wystarczy na koniec każdego okresu rozliczeniowego zapłacić fakturę, której kwota z pewnością jest niższa, niż wynosiłaby suma wszystkich wynagrodzeń, składek i innych wydatków z tytułu zatrudnienia ekipy sprzątającej. Z kolei klienci prywatni niejednokrotnie wolą zapłacić za sprzątanie domu czy mieszkania za pomocą profesjonalnych urządzeń i środków czystości, niż robić to samemu. Można oczywiście zakupić do domu profesjonalny sprzęt, np. odkurzacz do pracy na sucho i mokro z oferty sklepu Bonus-czystosc.pl.
Podsumowanie
Warto zlecić outsourcing usług sprzątających, prowadząc firmę produkcyjną. Najważniejsze argumenty, jakie za tym przemawiają, to:
- Terminowa i sprawna realizacja usług – dobra organizacja pracy firmy sprzątającej
- Brak konieczności zakłócania procesu produkcji i innych codziennych czynności podczas sprzątania dzięki wydajnym urządzeniom
- Doskonała jakość usług, wynikająca z profesjonalnych maszyn i urządzeń, przeznaczonej do nich chemii i wykwalifikowanego personelu
- Brak konieczności zatrudnienia ekipy sprzątającej, co przekłada się na konkretne oszczędności
- Szerokie możliwości wyboru firmy sprzątającej dzięki bardzo rozbudowanemu rynkowi.
Ład, czystość i porządek w firmie produkcyjnej to podstawowe czynniki budowania jej pozytywnego wizerunku, nie tylko w stosunku do klientów bądź kooperantów, ale również wobec pracowników. Badania wykazują, że w czystych i uporządkowanych pomieszczeniach produkcyjnych praca jest bardziej wydajna i efektywna, a pracownicy są lepiej zmotywowani.
/Artykuł sponsorowany/