Strona główna 112 Zamówił telefon, zakupionego towaru nie otrzymał a kontakt ze sprzedawcą się urwał

Zamówił telefon, zakupionego towaru nie otrzymał a kontakt ze sprzedawcą się urwał

0

Świdnicka policja po raz kolejny apeluje o ostrożność w trakcie internetowych zakupów. Nie brak bowiem oszustów oraz nieuczciwych sprzedawców, którzy po otrzymaniu pieniędzy nagle znikają, nie wysyłając opłaconych produktów.

Do Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy zgłosił się 42-letni mieszkaniec naszego powiatu, który na jednych z portali ogłoszeniowych zastał oszukany. Znalazł bardzo atrakcyjną ofertę sprzedaży jednego z najnowszych telefonów i postanowił go zakupić. Skontaktował się ze sprzedającym, ustalił sposób płatności i wysyłki. Cała rozmowa i oferowany towar nie wzbudzały podejrzeń kupującego. Zgodnie z ustaleniami mężczyzna zapłacił 2500 zł za telefon, który miał mu zostać wysłany. Tak się jednak nie stało. Początkowo sprzedawca zwodził 42-latka co do dnia wysyłki, potem podawał fałszywe numery przesyłki. Gdy po kolejnych dniach towar nie dotarł, a sprzedający przestał odpowiadać – urywając kontakt, 42-latek zorientował się, że został oszukany – relacjonuje Magdalena Ząbek ze świdnickiej policji.

W przypadków zakupów przez internet zawsze powinniśmy stosować zasadę ograniczonego zaufania. Zwracajmy też uwagę, czy sklep podaje swój adres i numer telefonu. Podczas tego rodzaju zakupów najbezpieczniejszą formą płatności będzie „płatność za pobraniem”. Apelujemy o ostrożność oraz czujność i zachowanie zdrowego rozsądku również przy tych bardzo atrakcyjnych ofertach. Przestrzegając kilku podstawowych zasad można ustrzec się przed przykrymi następstwami nieuczciwej aktywności oszustów – przypomina rzecznik KPP Świdnica.

Policjanci przypominają również o wartych zapamiętania zasadach bezpieczeństwa podczas internetowych transakcji:

  • unikaj zakupów przedmiotów o rażąco zaniżanej cenie, gdyż mogą one pochodzić z przestępstwa, albo jest to oszustwo, które ma zachęcić do zakupów,
  • zawsze korzystaj ze sprawdzonych portali internetowych,
  • sprawdzaj opinie o sprzedawcy i sklepie, w którym masz zamiar kupować,
  • logując się na konto sklepu internetowego unikaj ogólnodostępnych punków do Internetu,
  • płacąc kartą kredytową upewnij się, że połączenie jest bezpieczne (w przeglądarce internetowej powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki),
  • nigdy nie udostępniaj swoich haseł,
  • sprawdź jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz czy jest wskazany adres i numer telefonu pod który w razie wątpliwości możesz zadzwonić,
  • otrzymując ofertę e-mailem nie korzystaj z linków. Na stronę sklepu wejdź wpisując adres w oknie przeglądarki, unikniesz w ten sposób stron podszywających się pod legalnie działające sklepy,
  • zachowaj korespondencję ze sprzedawcą, gdyż będzie ona stanowić dowód w sprawie.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułNiemal cztery miliony na remont zabytków w powiecie świdnickim. Gdzie trafi finansowe wsparcie?
Następny artykułUczą się strzelać i ratować rannych. Kolejne szkolenie dla Ukraińców [FOTO/VIDEO]