Strona główna 0_Slider Urzędy na pracy zdalnej. Interesanci proszeni o ograniczenie osobistych wizyt lub umawianie...

Urzędy na pracy zdalnej. Interesanci proszeni o ograniczenie osobistych wizyt lub umawianie się telefonicznie

0

W związku z ubiegłotygodniową decyzją ministra zdrowia kolejne urzędy informują o przejściu na pracę zdalną, a także o zmianach w obsłudze interesantów. Mieszkańcy proszeni są o telefoniczne umawianie wizyt lub wybieranie innych niż bezpośrednia form kontaktu. Zmiany w obsłudze interesantów wprowadziły urzędy oraz instytucje w Świdnicy, Świebodzicach, Dobromierzu, Marcinowicach, Strzegomiu oraz Żarowie.

Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, od 24 stycznia do 28 lutego 2022 roku w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym, kierownicy urzędów administracji publicznej mają polecać pracownikom wykonywanie pracy zdalnej. Wyjątek stanowią jednostki organizacyjne sądów i prokuratury oraz uczelni.

Urząd Miejski w Świdnicy

W trosce o zdrowie oraz bezpieczeństwo mieszkańców Świdnicy, w związku ze wzrostem ilości zakażeń i zachorowań w całej Polsce zachęcamy Państwa do korzystania z innych, nieosobistych form kontaktu z Urzędem Miejskim w Świdnicy. Od środy, 26 stycznia do odwołania osobista obsługa klientów urzędu możliwa będzie jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym wizyty z pracownikiem właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej urzędu z zachowaniem reżimu sanitarnego. Dotyczy to również spraw meldunkowych i dowodów osobistych. Na parterze budynku wyznaczone zostanie stanowisko do obsługi. Kasa urzędu będzie nieczynna, za wyjątkiem dokonywania opłat związanych z załatwianiem spraw obywatelskich i spraw z zakresu rejestracji stanu cywilnego. Prosimy o dokonywanie płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Korespondencję do urzędu można wrzucić do przygotowanej na ten cel skrzynki zlokalizowanej przy wejściu do budynku – informują miejscy urzędnicy.

Na bieżąco załatwiane będą sprawy dotyczące sporządzania aktów zgonów i aktów urodzeń. Pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego przyjmować będą osobiście bez konieczności telefonicznego umawiania.

Urzędnicy apelują i jednocześnie zachęcają do korzystania z innych form kontaktu z urzędem – za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonicznie, poprzez platformę ePUAP czyli Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej lub przy wykorzystaniu usługi e-Urząd. Z pracownikami Urzędu Miejskiego w Świdnicy można kontaktować się:

  • telefonicznie – centrala urzędu 74 856 28 00 lub bezpośrednio z poszczególnymi wydziałami (wykaz na stronie urzędu www.um.swidnica.pl),
  • e-mail – [email protected],
  • poprzez platformę eurzad.um.swidnica.pl.

Świdnica

Miejski Zarząd Nieruchomości

W związku ze wzrostem ilości zachorowań na COVID-19 oraz zapowiedziami Ministra Zdrowia w sprawie wprowadzenia obowiązkowej pracy zdalnej w administracji publicznej Miejski Zarząd Nieruchomości w Świdnicy przechodzi na pracę zdalną i jest zamknięty dla interesantów do odwołania – informują przedstawiciele MZN.

Wszelkie podania oraz wnioski należy wrzucać do skrzynki pocztowej znajdującej się obok wejścia głównego do budynku. Zgłoszenia można dokonywać telefoniczne na numer tel. 74 852 40 71 lub pocztą elektroniczną. W przypadku konieczności odbioru dokumentów lub załatwienia spraw wymagających obsługi stacjonarnej należy uzgodnić termin osobistej wizyty w MZN z pracownikiem merytorycznie zajmującym się daną sprawą. Szczegółowy wykaz telefonów oraz dane teleadresowe znajdują się na stronie internetowej Miejskiego Zarządu Nieruchomości.

Obsługa umówionych interesantów będzie prowadzona z zachowaniem ogólnie obowiązujących zasad reżimu sanitarnego (maseczka, dezynfekcja rąk, zachowanie odległości).

Świdnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Świdnicy

W trosce o zdrowie oraz bezpieczeństwo mieszkańców Świdnicy, w związku ze wzrostem ilości zakażeń i zachorowań w całej Polsce zachęcamy do korzystania z innych, nieosobistych form kontaktu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Świdnicy. W dalszym ciągu obowiązują ograniczenia pandemiczne co oznacza, że nie będą obsługiwane w urzędzie osoby nie stosujące się do wymogów reżimu sanitarnego, tj. brak maseczki ochronnej zakrywającej nos i usta. Na terenie Ośrodka wymaga się również dezynfekcji rąk przy wejściu oraz zachowania wymaganego dystansu – informują pracownicy MOPS.

Apelują i jednocześnie zachęcają do korzystania z innych form kontaktu z urzędem – za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonicznie lub poprzez platformę ePUAP czyli Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej. Z pracownikami można kontaktować się:

Urząd Gminy Świdnica

W związku z bardzo szybkim wzrostem liczby nowych zakażeń COVID-19 i nowymi obostrzeniami do odwołania zmianie ulega obsługa klientów w Urzędzie Gminy Świdnica.

Od 25 stycznia zmianie uległa również organizacja obsługi kasowej realizowanej w siedzibie Urzędu, która będzie prowadzona: od poniedziałki do czwartku w godz. 8.00-14.30, w piątek w godz. 8.00-13.30 (przerwa: 9.00-9.30 i 12.00-12.15). – W naszym urzędzie można dokonywać zapłaty podatków i opłat lokalnych przy użyciu kart płatniczych lub telefonu. Klienci urzędu, dokonujący płatności bezgotówkowych kartą lub telefonem nie będą ponosić opłat (prowizji) za dokonanie płatności. Zachęcamy do korzystania z tej formy płatności – informują gminni urzędnicy.

Urząd Miejski w Świebodzicach

W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 stycznia 2022 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii informujemy, że w trosce o zdrowie Mieszkańców oraz pracowników, Urząd Miejski w Świebodzicach od dnia 24 stycznia 2022 roku wprowadził ograniczenia w bezpośredniej obsłudze klientów. Uprzejmie prosimy o umawianie telefoniczne wizyt z pracownikami poszczególnych wydziałów – przekazali urzędnicy ze świebodzickiego ratusza.

Ze  względu na panującą sytuację związaną z epidemią COVID-19, zwracamy się z uprzejmą prośbą o ograniczenie osobistych wizyt w urzędzie do spraw pilnych oraz o przychodzenie bez osób towarzyszących.  Wejście na teren budynków urzędowych, możliwe jest jedynie z zasłoniętym nosem i ustami (maseczka ochronna) oraz po dezynfekcji rąk. Ponadto prosimy o przychodzenie z własnymi długopisami – apelują, przypominając, że mieszkańcy mogą załatwić sprawy:

Wnioski i formularze dostępne są na stronie BIP UM Świebodzice. Tel. kontaktowy do sekretariatu Urzędu Miejskiego: 74 666-95-17, 74 666-95-18.

Godziny pracy: poniedziałek, środa, czwartek – godz. 7:30-15:30; wtorek – godz. 7:30-16:00; piątek – godz. 7:30-15:00.

Urząd Miejski w Strzegomiu

W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 stycznia 2022 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii informujemy, że Urząd Miejski Strzegomiu będzie pracował zgodnie z przyjętymi godzinami pracy urzędu.

Sprawy urzędowe będzie można załatwiać wyłącznie poprzez:

Wejście do urzędu będzie możliwe tylko po wcześniejszym zmierzeniu temperatury ciała za pomocą specjalnego urządzenia skanującego twarz osoby. Detektor pomiaru temperatury nie przetwarza danych osobowych oraz nie prowadzi profilowania. Termometr zainstalowano na parterze  budynku  urzędu.

Z numerami kontaktowymi do pracowników urzędu można się zapoznać na stronie UM Strzegom.

Urząd Miejski w Żarowie

W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 stycznia 2022r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii ogranicza się funkcjonowanie Urzędu Miejskiego w Żarowie do wykonywania zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom – przekazano w komunikacie wydanym przez UM Żarów.

Urząd Gminy Dobromierz

Z uwagi na wzrost liczby zakażeń na Covid-19 i wprowadzonymi ograniczeniami w związku z wystąpieniem stanu epidemii, Urząd Gminy Dobromierz ogranicza bezpośrednią obsługę klientów, za wyjątkiem realizacji zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom.

Przypominamy, że w sprawach pilnych z obsługi bezpośredniej prowadzonej pojedynczo w Sali Ślubów, mogą korzystać wyłącznie osoby zdrowe z zachowaniem pełnego reżimu sanitarnego: obowiązkowo maseczka, dezynfekcja rąk, bezpieczny dystans. Obsługa klientów odbywa się na bieżąco za pomocą środków komunikacji telefonicznej, elektronicznej i listownej. Pisma całodobowo można pozostawiać w skrzynce przy wejściu do urzędu – przypominają urzędnicy.

Telefony kontaktowe: 74 85 86 217, 74 85 86 206, 693 449 281; faks: 74 85 86 460. E-mail: [email protected]

Urząd Gminy Marcinowice

W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 stycznia 2022 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, bezpośrednia obsługa interesanta w Urzędzie Gminy w Marcinowicach od dnia 25.01.2022 r. odbywa się wyłącznie po wcześniejszym, telefonicznym ustaleniu z właściwym referatem dnia i godziny osobistej obsługi przy zachowaniu reżimu sanitarnego.

Obsługa interesantów odbywa się w następujący sposób:

  • telefonicznie: 74 85 85 226 – w godzinach pracy urzędu (poniedziałek, środa, czwartek – 7.00-15.00, wtorek – 7.00-17.00, piątek – 7.00-13.00),
  • e-mail: [email protected],
  • platforma e-PUAP,
  • w formie korespondencyjnej – list tradycyjny.

Numery wewnętrzne do urzędników dostępne są na stronie Urzędu Gminy w Marcinowicach. Mieszkańcy proszeni są również o dokonywanie płatności poprzez bankowość elektroniczną. Numery kont dla opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i opłat skarbowych, podatków i opłat lokalnych można znaleźć na stronie internetowej urzędu.

/opr. mn/

Poprzedni artykułDroga przejażdżka. 3 500 zł mandatu za dwa wykroczenia
Następny artykułPonad 450 pijanych kierowców, blisko 2000 kolizji i wypadków na drogach powiatu. Świdnicka policja podsumowała 2021 rok