Strona główna Artykuł sponsorowany Trendy cyfrowe w 2022 roku

Trendy cyfrowe w 2022 roku

0
Rok 2021 był rokiem transformacji. Oto sześć cyfrowych trendów, które będą miały wpływ na życie w 2022 roku.

Rok 2021 był rokiem transformacji. Ludzie, korporacje i społeczeństwo zaczęli patrzeć w przyszłość, aby na nią wpływać, a nie tylko przetrwać teraźniejszość.

Choć trudno o dokładne prognozy w tak nieprzewidywalnym środowisku, z jakim mieliśmy do czynienia przez ostatnie dwa lata, nadchodzący rok przyniesie wiele niespodzianek. Oto sześć cyfrowych trendów, które będą miały wpływ na życie w 2022 roku.

Social media
Platformy mediów społecznościowych będą koncentrować się na prywatności i jakości treści. Pomimo niedawnej krytyki ze strony opinii publicznej, Facebook prawdopodobnie będzie zwiększał zarówno liczbę użytkowników, jak i przychody.

Mając na uwadze prywatność i jakość treści, do końca 2022 roku wszystkie główne platformy social media prawdopodobnie zaktualizują swoje polityki prywatności i poprawią algorytmy. Ze względu na zapotrzebowanie na mocne, angażujące treści, nowa grupa kreatywnych influencerów będzie się szybko rozwijać i wywierać duży wpływ na budowanie marki i zaangażowanie.

Dzięki rosnącej popularności treści wideo o krótkiej formie, Instagram i TikTok prawdopodobnie odnotują wzrost wydatków na reklamę w 2022 roku, a Instagram będzie nadal rósł poza swój 50% udział w przychodach z reklam. Niedostatecznie wykorzystywane elementy marketingu w mediach społecznościowych, takie jak obsługa klienta i zarządzanie relacjami, wkrótce rozkwitną na tych platformach.

Metaverse
Mark Zuckerberg ogłosił zmianę nazwy marki na „Meta” w październiku 2021 roku, wskazując na chęć kształtowania przez Facebooka transformacji metaverse. Termin ten odnosi się do możliwości wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Niektórzy nazywają ją wirtualną wspólną przestrzenią dostępną za pomocą zestawów słuchawkowych VR, okularów AR lub aplikacji na smartfony.

Użytkownicy mogą wchodzić w interakcje, nawiązywać kontakty towarzyskie, eksplorować i tworzyć treści w wirtualnym środowisku, a także monetyzować swoje wirtualne transakcje za pomocą technologii blockchain i kryptowalut. Metaverse jest nieodłącznie związany z NFT i kryptowalutami, które komercjalizują interakcje poprzez tworzenie lub sprzedaż cyfrowych artefaktów. Oczekuje się, że w 2022 roku 3web będzie dużym problemem komercyjnym i jest wspierany przez główne marki, w tym Nike, Adidas, Gucci, Prada, Puma, Microsoft i inne.

Wzrost popularności kryptowalut i NFT
Wydobywanie kryptowalut to proces, w którym tworzone są nowe jednostki waluty cyfrowej. Czy słyszałeś o kopaniu bitcoinów (koparka kryptowalut, górnicy kryptowalut, Chiny itp.)? Jeśli tak, to na pewno masz świadomość wpływu tej pracy na cały rynek kryptowalutowy.

Kolejną kwestią są NFT. Wykorzystanie niezbywalnych tokenów wzrosło w 2021 roku i będzie kontynuowane w 2022 roku. NFT zmieniły wartość i funkcję wszystkich aktywów cyfrowych i dzieł sztuki.

W sferze cyfrowej, NFT są unikalnymi aktywami, które można kupować i sprzedawać jak każde inne. Tokenizacja to proces przekształcania istotnej części danych, takich jak numer konta, w losowy ciąg znaków zwany tokenem, który, jeśli zostanie naruszony, nie ma żadnej znaczącej wartości. Te cyfrowe tokeny mogą być używane do kupowania rzeczy fizycznych, takich jak prawdziwe obrazy, lub wirtualnych aktywów, takich jak sztuka cyfrowa, zakupy w aplikacji, a nawet wirtualne nieruchomości.

Nieruchomości, dług, obligacje, akcje, prawa autorskie, sztuka realna, sztuka wirtualna i przedmioty kolekcjonerskie to przykłady aktywów, które mogą być tokenizowane. Jest to niewątpliwie ogromny krok w kierunku osiągnięcia jednej z głównych obietnic kryptowaluty, jaką jest finansowa inkluzywność. Inwestowanie w alternatywne lub tradycyjne aktywa jest czasami poza zasięgiem lub zbyt kosztowne.

Sztuczna inteligencja
AI może równie dobrze zmienić sposób, w jaki konceptualizujemy, tworzymy i delektujemy się jedzeniem lub szukamy pracy. Niedobory siły roboczej skłoniły wiele organizacji do wykorzystania AI w celu poszerzenia sposobu oceny kandydatów do pracy. Niektóre z najbardziej ekscytujących zastosowań AI w gastronomii zwiększą wyobraźnię i kreatywność szefów kuchni ponad to, co jest możliwe obecnie. Roboty takie jak Flippy już teraz przerzucają hamburgery w restauracjach.

5G
5G i nowy standard Wi-Fi 6 umożliwią szybsze połączenie – kluczowe, jeśli świat ma przyjąć te nowe trendy cyfrowe. 5G i Wi-Fi 6 to coś więcej niż tylko prędkość. Przyszłe zastosowania będą obejmować inteligentne miasta, internet rzeczy i komunikację między pojazdami – co idealnie poprawiłoby płynność ruchu i bezpieczeństwo.

Praca w domu będzie stawała się coraz bardziej hybrydowa, ponieważ konsumenci i organizacje nadal myślą o pracy poza biurem. Znaczna większość kierowników działów IT oczekuje, że w przyszłości będzie pracować poza biurem, korzystając z mniejszych i bardziej inteligentnych urządzeń.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułMistrzowie parkowania [FOTO]
Następny artykułSynoptycy ostrzegają przed silnym wiatrem