Oferty pracy w Internecie
Rynek pracy zmienia się bardzo dynamicznie. Nowe oferty pojawiają się z dnia na dzień. Dlatego też, jeśli szuka się pracy, warto być na bieżąco z propozycjami, które prezentowane są w bazach ofert lub na portalach będących agregatorami ofert pracy.
Poszukiwanie nowej pozycji, nowej roli w Internecie jest na pewno bardziej owocne niż pytanie o wolne stanowiska wśród znajomych. To drugie rozwiązanie ma swoje zalety, ponieważ umożliwia między innymi skorzystanie z systemu poleceń. Często w firmach istnieje możliwość zarekomendowania osoby znajomej, która dzięki temu ma zdecydowanie większe szanse na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.
Nie da się jednak ukryć, że grono znajomych jest zazwyczaj ograniczone, podczas gdy ilość ofert na stronach internetowych potrafi przytłoczyć.
Znacznie lepszym rozwiązaniem od wpisania w wyszukiwarce hasła takiego jak „praca Świdnica„, będzie sprawdzenie ofert na przykład bezpośrednio na stronie www danej firmy, w której chcielibyśmy pracować. Sporo propozycji pojawia się także w grupach w mediach społecznościowych.
Jednym z najbardziej efektywnych sposobów poszukiwania pracy jest korzystanie z baz i agregatorów ofert. Czym różnią się te dwa rozwiązania? Agregatory to portale, gdzie można znaleźć oferty z wielu różnych, partnerskich baz. Taka opcja pozwala na łatwe, sprawne porównanie wielu propozycji. Ciekawie prezentuje się na przykład portal HitPraca.pl. Znajdziemy na nim oferty polskich i zagranicznych firm. Co więcej, na stronie dostępne są również ciekawe wskazówki dla osób poszukujących pracy. Agregator ofert pozwala na ustanowienie powiadomień mailowych, które pozwolą nam trzymać rękę na pulsie i być na bieżąco z nowymi ofertami.
Kolejnym godnym polecenia portalem jest Jobimi.com. Ten agregator ofert poświęcony jest ogłoszeniom z Polski i Czech. Codziennie na stronie sprawdzić możemy kilka tysięcy nowych ofert – i chodzi o tu o taką ilość dla jednego zaledwie miasta, jeśli rozszerzymy zakres poszukiwań na większą ilość miejsc, znajdziemy znacznie więcej propozycji. W ofertach szczegółowo opisane są wymagania, korzyści, a coraz częściej też – widełki wynagrodzenia.
Mam ofertę – co dalej?
Kiedy już znajdziemy ofertę, która przyciągnie naszą uwagę i postanowimy wziąć udział w procesie rekrutacyjnym, powinniśmy zadbać o dobre CV. To ten dokument może być naszą przepustką na rozmowę kwalifikacyjną.
Powinno być ono napisane szczegółowo, ale jednocześnie dosyć zwięźle. Warto zamieścić w nim informacje o wykształceniu, doświadczeniu zawodowym, także dane odnośnie naszych zainteresowań, skończonych kursów, języków obcych jakimi się posługujemy. Pisząc CV dobrze jest też dostosować je do firmy, do której chcemy je złożyć. Warto wiedzieć, które elementy w szczególny sposób podkreślić, na które atuty osoby przeprowadzające rekrutację zwrócą uwagę w większym stopniu.
Nieformalnym CV może być też nasz profil w zawodowych mediach społecznościowych. W takich miejscach poszukują kandydatów do pracy rekruterzy. Jeśli dany profil ich zaciekawi, mogą wysłać propozycję podjęcia rozmów.
/Artykuł sponsorowany/