Strona główna Artykuł sponsorowany Jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy?

0

Jak założyć sklep internetowy? To często pojawiające się w wyszukiwarce zapytanie. Skąd to wiem? Ponieważ na co dzień wykonuję setki różnorakich analiz w Google Ads pod kampanie reklamowe własne oraz moich klientów – przekonuje ekspert z firmy netpoint systems.

Czy to zapytanie ma sens?
Osobie która zajmuje się budową sklepów internetowych z pozoru może się wydawać bezsensowne, ponieważ z ich perspektywy niczego się nie zakłada tylko buduje, lecz są na rynku rozwiązania sklepowe które się “zakłada”. Polega to na tym że tworzy się konto w jednej z platform abonamentowych, które świadczą usługę udostępniania platformy e-commerce. Daje to mniejsze lub większe możliwości, nie mniej jednak jest to de facto “zakładanie” sklepu internetowego, ponieważ jego uruchomienie ogranicza się do kilku kliknięć i późniejsze opłacanie abonamentu, uzależnionego od listy opcji, które sobie włączymy w panelu platformy abonamentowej – twierdzi ekspert z https://netpoint.systems/strona-internetowa/

Rozwiązania abonamentowe w przypadku uruchamiania strony internetowej na platformie abonamentowej niosą za sobą szereg ograniczeń:

  • ma bardzo ograniczone możliwości optymalizacji pod SEO
  • posiada bardzo ograniczony zestaw funkcji w podstawowym abonamencie
  • uruchomienie dodatkowych funkcjonalności z listy którą udostępnił autor pociąga za sobą konieczność zwiększenia kwoty miesięcznego abonamentu
  • ma ograniczony zestaw funkcji które możemy w nim włączyć do tych które udostępnił nam autor danego rozwiązania

Sklep internetowy w abonamencie najczęściej wybierany jest przez osoby, które nie do końca są jeszcze pewne co chcą sprzedawać. Obawiają się też, że interes może nie wypalić i przez to nie chcą inwestować większych pieniędzy od razu. Niestety jest to także często „hamulec ręczny” na drodze do osiągnięcia celów.

Jednym z licznych ograniczeń tego typu platform jest np. integracja specyficznych dla danego kraju bramek płatności. Są platformy abonamentowe w których nie da się uruchomić np. bramki płatności iDEAL – która jest najpopularniejszą metodą płatności w sklepach internetowych w Holandii. Bywa tak że ktoś zainwestuje duże ilości czasu w dodanie towaru do takiego sklepu internetowego, wyszlifowanie wyglądu i staje nagle przed ścianą ponieważ nie da się pójść o krok dalej, np. nie możemy uruchomić potrzebnych nam opcji płatności czy opcji wysyłek, lub też dodać funkcjonalności której nie ma na liście dostępnych w tym rozwiązaniu sklepowym – mówi ekspert.

 Klient który zetknie się z takim problemem ma w zasadzie jedną jedyną opcję, a mianowicie budowę sklepu internetowego na platformie open-source.

–  Niestety uruchomienie sklepu internetowego na platformie open source nie jest tak prozaiczne jak w przypadku abonamentowych platform sklepowych gdzie wystarczy kilka kliknięć i mamy “sklep” , już pomijam kwestię tego że sklep taki najczęściej ma dość prymitywny wygląd ponieważ nie posiada zaawansowanych funkcji które pozwalałyby zbudować samodzielnie bardziej przykuwający oko layout. Dobra wiadomość jest jednak taka że istnieje mnóstwo firm które budują sklepy internetowe na platformach open source , co więcej nie kosztuje to wbrew pozorom dużo w porównaniu do platform abonamentowych i ma jedną ogromną zaletę która stanowi o przewadze tego typu rozwiązań nad platformami abonamentowymi – dodaje.

Zalety sklepów internetowych budowanych na platformach open-source:

  • pełna niezależność od firmy która udostępnia platformę sklepową
  • sklep na własność , możliwość dowolnego dysponowania sklepem internetowym
  • dostęp do tysięcy bezpłatnych modułów które można zainstalować z poziomu panelu administracyjnego sklepu 2 kliknięciami
  • brak comiesięcznych opłat (sklep internetowy jest Twoją własnością)
  • nieograniczone możliwości rozbudowy (także samodzielnej)
  • dostępne zaawansowane edytory graficzne za pomocą których można samodzielnie przebudowywać np. wygląd strony głównej czy innych podstron sklepu
  • nieograniczone możliwości dotyczące optymalizacji sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek

Budowa sklepu internetowego na własność na platformie open source trwa zwykle od 1-2 tygodni. Koszt uruchomienia takiego sklepu to najczęściej kilku krotność miesięcznego abonamentu platformy abonamentowej (zakładając że włączyłeś wszystkie jego funkcje).

Koszt sklepu internetowego uzależniony jest także od firmy którą wybierzesz do jego budowy. Jeśli więc zdecydujesz się na wybór dużej firmy informatycznej,  koszt ten może być nawet kilkukrotnie wyższy niż gdybyś wybrał do budowy sklepu internetowego np. freelancera. Niekiedy bywa tak że sklep internetowy zbudowany przez freelancera wygląda lepiej niż ten budowany przez tzw. dużą firmę i jest lepiej dopasowany do Twoich oczekiwań.

Nie zawsze jednak niska cena będzie oznaczała wysoką jakość, dlatego analizując oferty na budowę sklepu internetowego warto także obejrzeć portfolio wykonawcy, zapytać o realne opinie na temat wykonywanych sklepów internetowych (np. w postaci oficjalnych dokumentów referencji wystawionych przez klientów) i nie patrzeć jedynie na koszt wykonania sklepu internetowego.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykuł106 km/h na „pięćdziesiątce”
Następny artykułMiały pomagać turystom. Infokioski projektu CityWalk mają zniknąć [FOTO]