Strona główna Artykuł sponsorowany Reklama na Facebooku – jak ją zaprojektować?

Reklama na Facebooku – jak ją zaprojektować?

0

Facebook jest nadal jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych w Polsce. Z tego względu stanowi idealne miejsce do prowadzenia kampanii marketingowych. Aby jednak były skuteczne, muszą być odpowiednio przygotowane. Sprawdź, jakie cechy powinna mieć dobra reklama na Facebooku!

Jak reklamować się na Facebooku?
Narzędzie Facebook Ads pozornie jest proste w obsłudze, ale jeśli nieodpowiednio się z niego korzysta, można zainwestować sporo pieniędzy w reklamę i nie osiągnie się żadnych efektów. Z tego względu trzeba znać przynajmniej podstawy tworzenia kampanii reklamowej na tym portalu. Dla przykładu – nie powinno się korzystać z opcji „promuj post”, ale z zakładki „menager reklam”.

Bardzo ważną kwestią jest m.in. odpowiedni wybór celów reklamowych. Najlepiej jest skupić się na: ruchu (kliknięcia w link), konwersji (przejście całej ścieżki sprzedażowej) oraz pozyskiwaniu kontaktów (zaangażowanie użytkownika). Reklamę trzeba też oczywiście odpowiednio zoptymalizować oraz skierować do określonej grupy odbiorców. Dobre rezultaty daje również świadome korzystanie ze wszystkich czterech miejsc, gdzie mogą wyświetlać się reklamy na Facebooku, czyli: w news feed, w mobile news feed, na prawej części strony czy w powiązanych aplikacjach.

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu kampanii reklamowej na Facebooku?
Podczas przygotowywania kampanii wiele osób stara się stworzyć idealną reklamę, po czym wykorzystuje tylko jeden wybrany wariant. Jest to duży błąd, ponieważ nigdy nie ma się stuprocentowej pewności, która opcja rzeczywiście najlepiej zadziała na klientów. Z tego względu dobrze jest przetestować wiele różnych możliwości. Czasami okazuje się, że np. jeden wariant lepiej generował ruch, ale inny bardziej przyczyniał się do konwersji. Z pomocą AI wybierze się najlepszą opcję.

Co więcej, klienci szybko nudzą się powtarzalnymi reklamami. Różnorodność jest lepiej odbierana i pozwala na nowo przyciągnąć uwagę nawet tej samej osoby. Za pierwszym razem może zignorować reklamę, ale za drugim czy trzecim podejściem nowe odsłony mogą ją zaintrygować na tyle, że zdecyduje się na nią kliknąć.

Jak zaprojektować skuteczną reklamę na Facebooku?  
Oczywiście nawet najlepiej zoptymalizowana reklama na Facebooku nie będzie skuteczna, jeśli sama w sobie nie będzie przyciągać uwagi odbiorców. Sponsorowane posty czy bannery muszą być estetyczne wizualnie, przejrzyste oraz intrygujące. Do ich wykonania najrozsądniej jest zatrudnić copywriterów i grafików lub zespół specjalistów, którzy przygotują, np. krótkie wideo. Ciekawym pomysłem jest też powiązana reklama na YouTube. Na Facebooku można umieścić krótki film, który zachęci do zapoznania się z bardziej szczegółowymi materiałami, np. recenzjami produktów czy poradnikami.

Podsumowanie
Social media są ogromnymi bazami danych osób, które mogą być potencjalnymi klientami. Odpowiednio dostosowując kampanię marketingową trafia się bezpośrednio do odbiorców rzeczywiście zainteresowanych zakupem danego produktu czy usługi. Ciekawa, dobrze zoptymalizowania i właściwie stargetowana reklama na Facebooku pozwala osiągnąć wiele korzyści.

/Artykuł sponsorowany/