Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to podstawa dla każdego przedsiębiorcy / twórcy, który chciałby, by jego działalność była zauważana i doceniana. Jednak pozycjonowanie stron internetowych wcale nie jest takie proste – wymaga indywidualnego podejścia i testów dla każdego projektu z osobna. Co warto wiedzieć na ten temat?
- Pozycjonowanie stron – co to takiego?
- Linki dofollow i nofollow – różnica
- Narzędzia Content Marketing
Jest kilka uniwersalnych zasad pozycjonowania, które dotyczą każdej witryny. Przyjrzyjmy się im zatem bliżej i zapoznajmy się z podstawowym nazewnictwem.
1. Pozycjonowanie stron – co to takiego?
Zastanawiasz się, na czym tak naprawdę polega pozycjonowanie stron internetowych i od czego zacząć pozycjonowanie twojej strony? Zacznijmy od zdefiniowania, na czym polega pozycjonowanie stron. Większość użytkowników internetu szuka potrzebnych informacji w wyszukiwarce google. Dzięki temu poszczególne strony internetowe pozyskują odwiedzających, czyli potencjalnych klientów / współpracowników itd. Dlatego pozycjonowanie stron www jest tak ważne – bez tego strona właściwie nie istnieje dla użytkowników internetu. Jeśli zależy ci na rozwoju biznesu, zwiększeniu sprzedaży, pozyskaniu nowych klientów i zbudowaniu rozpoznawalności marki, pozycjonowanie strony jest opcją stworzoną także dla ciebie.
2. Linki dofollow i nofollow – różnica
Pozycjonowanie strony internetowej polega m.in. na pozyskiwaniu linków, które prowadzą do danej strony. Nie wiesz, czym są linki dofollow i nofollow? Przyjrzyjmy im się bliżej.
Linki dofollow przekazują moc niezbędną do pozycjonowania stron. Im więcej takich linków zostanie wykrytych przez czujne oko robotów wyszukiwarek, tym wyżej strona się znajduje w wynikach wyszukiwania.
Linki nofolow są mniej wartościowe, ale nie daj się zwieść – również są bardzo potrzebne i należy je uwzględnić w strategii SEO, ponieważ dodają one wiarygodności linkom, które prowadzą do twojej witryny.
3. Narzędzia Content Marketing
Skuteczne promowanie witryn nie może się odbywać bez content marketingu, a więc bez treści strony, uwzględnionych w niej słów kluczowych itd. Narzędzia Content Marketing pomogą ci umiejętnie tworzyć, promować i udostępniać treści. Dzięki nim stworzysz ciekawe grafiki i infografiki, skorzystasz z inspiracji, gdy zabraknie ci pomysłów, rozpowszechnisz treści w mediach społecznościowych, stworzysz prezentacje multimedialne itp.
Pamiętaj, że do skutecznego pozycjonowania strony potrzebujesz spójnych, przemyślanych działań.
/Artykuł sponsorowany/