Strona główna Artykuł sponsorowany Pozycjonowanie sklepu PrestaShop – na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop – na co zwrócić uwagę?

0
Sklep e-commerce staje się o wiele bardziej popularną opcją niż sklep stacjonarny. Częściowo z pewnością wynika to z obecnej sytuacji, a poniekąd, dlatego że coraz więcej czasu spędza się w sieci. Powstaje więc duża liczba sklepów sprzedażowych online, a wiele z nich wznosi się na platformie PrestaShop. Jak pozycjonować sklep PrestaShop, by odnieść jak najlepsze efekty?

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop – na co zwrócić uwagę?
Sklep e-commerce staje się o wiele bardziej popularną opcją niż sklep stacjonarny. Częściowo z pewnością wynika to z obecnej sytuacji, a poniekąd, dlatego że coraz więcej czasu spędza się w sieci. Powstaje więc duża liczba sklepów sprzedażowych online, a wiele z nich wznosi się na platformie PrestaShop. Jak pozycjonować sklep PrestaShop, by odnieść jak najlepsze efekty?

Czym różni się platforma PrestaShop od zwykłego kodu HTML?
Dlaczego wiele osób, które chcą prowadzić e-biznes, wybiera PrestaShop? Ponieważ obsługa sklepu staje się bardziej intuicyjna i zautomatyzowana niż na przykład wtedy, gdy strona oparta jest wyłącznie na języku HTML. Dzięki PrestaShop tworzenie struktury sklepu przebiega bardzo szybko, ponieważ właściciel takiej witryny dokładnie widzi, jak powstają poszczególne odnogi mapy. PrestaShop działa bowiem na zasadzie WYSIWYG (z ang. What You See Is What You Get), która polega na tym, że poszczególne elementy dodaje się prostą metodą typu „kopiuj-wklej” lub przenieść i upuść. Zajmuje to minimum czasu, ale nie jest pozbawione wad.

Jak pozycjonować sklep PrestaShop, żeby SEO było skuteczne?
Zapoznając się z platformą PrestaShop w sensie praktycznym, można zauważyć, że skrypt ten jest tak skonstruowany, że automatycznie dodaje różne znaczniki. Przykładem niech będzie znacznik Title. Jest to jeden z tych znaczników, które odgrywają ogromną rolę podczas działań SEO. Trzeba znać wszystkie takie rozwiązania, które trzeba zmienić i zoptymalizować, by pozycjonowanie PrestaShop przyniosło jak najwięcej dobrych efektów. Zdając się na fachowca, można spodziewać się, że sklep w niedługim czasie będzie widoczny w Google pod frazy, które są najbardziej powiązane z ofertą serwisu.

Oczywiście osoby, które już od jakiegoś czasu korzystają z platformy PrestaShop i prowadzą e-sprzedaż przez wiele lat, będą lepiej zorientowane od tak zwanych nowicjuszy. Niemniej należy poświęcić sporo czasu na to, by precyzyjnie dobrać frazy kluczowe, a także zoptymalizować serwis pod wyszukiwarkę. Nie każdy e-sprzedawca może sobie pozwolić na poświęcenie wielu godzin na działania SEO. Szczególnie jeśli samodzielnie prowadzi sprzedaż i musi dbać o obsługę klienta i realizację zamówień.

Czy można pozycjonować sklep PrestaShop na skróty?
Jeśli nie można przeznaczyć zbyt wiele środków na SEO, można wybrać pakiet SEO dla sklepów opartych na tej platformie. Jest to dobry pomysł zwłaszcza wtedy, gdy pozycjonowanie PrestaShop nie jest specjalnością e-biznesmena. W ofercie znaleźć można pakiety z określoną ceną, więc od razu wiadomo, ile to kosztuje i jakich wyników można się spodziewać.

PrestaGuru.pl

/Artykuł sponsorowany/