Strona główna Artykuł sponsorowany Jak promować firmę na Amazonie?

Jak promować firmę na Amazonie?

0
Amazon to globalna platforma umożliwiająca sprzedaż i kupno produktów z całego świata. Jest to idealne rozwiązanie dla sklepów e-commerce, które chcą zacząć promować się na szerszą skalę. Amazon wkracza na polski rynek. Atrakcyjna oferta z pewnością sprawi, że bardzo duża część klientów przejdzie na platformę międzynarodową, ponieważ zdecydowanie łatwiej będzie wypromować swój sklep w Internecie. Z jakich narzędzi możemy skorzystać? Co oferuje Amazon? Jak działają reklamy na Amazonie?

Promocja sklepu na Amazon
Reklama na Amazonie oparta jest na bardzo dobrze znanym wszystkim systemie PPC, czyli Pay Per Click. Oznacza to, że opłaty pobierane są z karty kredytowej lub debetowej, którą należy podłączyć do konta, tylko wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się kliknąć w naszą reklamę. System Pay Per Click jest bardzo dobrze znany, chociażby z Google Ads. Sprzedaż na Amazonie to przede wszystkim bardzo duża szansa dla mniejszych marek, aby zaistnieć w e-commerce na skalę światową. Baza klientów jest niezwykle rozbudowana, a sama platforma daje nieograniczone możliwości ekspansji na rynki zagraniczne. Wydaje się, że Amazon ma same zalety, ale należy pamiętać, że już na starcie trzeba konkurować z bardzo dużą konkurencją. Wypromować sklep można zarówno przy pomocy Amazon Ads, jak i Amazon SEO. Pierwszy sposób jest zdecydowanie szybszy, tak samo, jak jest to w przypadku Google.

Sprzedaż na Amazon – zwiększ ją dzięki Amazon Ads
Sprzedaż na Amazon może przynosić satysfakcjonujące wyniki, jednak trzeba zainwestować w promocję sklepu w ekosystemie Amazon. Już na samym wstępie niezbędne jest zmienienie charakterystyki konta ze standardowego sprzedawcy na profesjonalne. Oczywiście trzeba się liczyć z cykliczną opłatą, która pobierana jest co miesiąc. Następnie należy wybrać asortyment i zacząć go promować. W Amazon są trzy główne typy reklam pozwalające dotrzeć do potencjalnych klientów. Oprócz Video Ads, które nie jest jeszcze tak popularne, można skorzystać w seller central z promowania marki, produktu lub banerów graficznych. Amazon oferuje ciekawy system, który oparty jest na aukcji reklam. Oznacza to tyle, że zanim one się wyświetlą, brane pod uwagę są stawki za kliknięcie oraz dopasowanie słów kluczowych. Ponadto, aby reklamy się wyświetlały konto sprzedawcy musi spełniać podstawowy warunek, jakim są minimum trzy transakcje na Amazon (sprzedaż produktów) oraz brak negatywnej opinii.

Sponsored Brands – promowanie marki
Jest to format przeznaczony dla sprzedawców, którzy wystawiają produkty własnej marki i poza sprzedażą chcą także budować jej świadomość wśród potencjalnych klientów Amazona. Reklama tego typu wyświetla się ponad wynikami wyszukiwania i pozwala reklamować 3 produkty poprzedzone logiem sklepu.

Sponsored Products – promowanie produktu
Sprzedaż na Amazon można także podnieść dzięki promowaniu produktów. Jest to z reguły pierwszy wybór sprzedawców. Wybór tej kampanii pozwala wypromować konkretne produkty wyświetlając je na pierwszych miejscach listy wyników wyszukiwania.

Sponsored Display – banery graficzne
Poza Videa Ads banery graficzne to bardziej rozbudowana forma reklamy pozwalająca zwiększyć zasięg sprzedawanych produktów. Biorąc pod uwagę duży potencjał remarketingowy Amazona, to wybór tej kampanii reklamowej może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Targetowanie na Amazon Ads
Podobnie jak w przypadku Google Ads, także na Amazonie jest możliwość ustawienia grupy docelowej kampanii reklamowej. Odpowiednie targetowanie ma bardzo duże znaczenie dla wyników sprzedaży. Amazon daje możliwość kierowania reklam przy wykorzystaniu słów kluczowych, konkretnych produktów lub kategorii produktów. W obu przypadkach można także skorzystać z manualnego lub automatycznego targetowania.

Słowa kluczowe
Słowa kluczowe działają podobnie jak w Google. Użytkownik wyszukuje produkt wpisując hasło w wyszukiwarkę Amazona, a system dopasowuje do niego wyniki. Dlatego też poza reklamą na Amazonie, warto zadbać o słowa kluczowe również dodając produkty do sklepu. Użytkownik ma możliwość dodania negatywnych słów kluczowych, na które nie chciałby się wyświetlać, a także wskazać jak wąsko lub szeroko interpretować podane słowa.

Mierzenie efektywności reklam na Amazonie
Promocja sklepu na Amazonie jest głównie nastawiona na sprzedaż oraz generowanie przychodu. Najważniejszym współczynnikiem na platformie jest ACOS, czyli Advertising Cos Of Sales. To nic innego jak wydana kwota podzielona przez sumę zysków ze sprzedaży przy pomocy kampanii reklamowej. Im mniejsza wyjdzie wartość procentowa, tym lepszy wynik. Amazon bardzo mocno stawia na rozwój, czego dowodem jest ekspansja na polski rynek. Z pewnością kampanie reklamowe na Amazonie będą rozwijane, co da znacznie większe możliwości ich ustawiania i zwiększenia sprzedaży produktów. Każdy sprzedawca, reklamując się w Amazon Ads, ma szansę na szybkie wypromować własny biznes nie tylko w konkretnym kraju, ale także poza jego granicami.

Więcej porad marketingowych – https://rankarchitects.com/pl/blog/

/Artykuł sponsorowany/