Content marketing stał się niezbędny we współczesnych czasach i korzystają z niego prawie wszystkie firmy, które chcą zaistnieć w Internecie. Najczęściej strategia content marketingu oparta jest na blogu firmowym, na którym regularnie publikowane są artykuły.
Jednak coraz trudniej jest, aby te publikowane na blogu treści wyróżniały się spośród ponad 17 milionów artykułów publikowanych każdego dnia. Ponadto w wielu branżach występuje „nadwyżka treści” do tego stopnia, że podaż znacznie przewyższa popyt. W rezultacie artykuł sponsorowany jest coraz popularniejszym sposobem publikowania treści z myślą o dotarciu do naszej grupy docelowej.
Czym są artykuły sponsorowane?
Artykuły sponsorowane to specyficzny rodzaj reklamy, który zyskał na popularności w ciągu kilku ostatnich lat, dzięki znacznemu rozwojowi znaczenia Internetu w marketingu. Może mieć formę artykułu, filmu lub grafiki, ale ważne jest, aby naturalnie pasował do innych treści, które pojawiają się na danej witrynie. Treści sponsorowane mogą przybierać rozmaite formy, nawet krótkiej wzmianki w popularnym podcaście.
Artykuły sponsorowane zwykle są domeną albo departamentów public relations w danej organizacji, albo częścią strategii marketingu internetowego opracowywanej przez zewnętrzne agencje marketingowe. Z ofertą publikacji artykułów sponsorowanych agencja lub firma zwracają się do wydawców danych tytułów medialnych; zwykle publikacja takiego artykułu wiąże się z pewną opłatą – tym większą, im bardziej renomowany i popularny jest serwis docelowy.
O czym należy pamiętać?
Tworzenie artykułu sponsorowanego to proces podobny do tworzenia innego rodzaju treści, np. na własną stronę. Powinien być on także odpowiednio zoptymalizowany zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i samej grupy docelowej użytkowników.
Takie treści tworzone mogą być zarówno przez samą firmę, jak i zlecane na zewnątrz – agencjom marketingowym lub wydawcom mediów, w których dany artykuł ma być opublikowany. Przekazanie tego zadania na zewnątrz, czyli outsourcing, jest w tym wypadku lepszym rozwiązaniem. Poniesione przez nas koszty zostaną wyrównane dzięki oszczędności czasu i energii, a ponadto możemy mieć wtedy pewność, że otrzymamy treści najwyższej jakości.
ContentNinja oferuje przygotowanie i publikację artykułów sponsorowanych w ramach ogólnej strategii marketingu internetowego. Współpracuje z wieloma wydawnictwami i portalami o zasięgach zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich. Artykuły sponsorowane przygotowywane są przez profesjonalnych copywriterów o szerokim zakresie wiedzy, którzy są w stanie stworzyć wysokiej jakości treści na każdy temat.
Zalety artykułów sponsorowanych
Najczęściej zwykle krótko po publikacji sponsorowanych treści jesteśmy w stanie zauważyć wzrost zainteresowania ofertą danej firmy, ale oczywiście ta sytuacja nie trwa bez końca. Niemniej jednak publikacja artykułu sponsorowanego ma wiele zalet także w długim okresie:
– wzrost rozpoznawalności marki wśród potencjalnych klientów;
– postrzeganie marki jako lidera w swojej dziedzinie, eksperta w danym polu – wzrost autorytetu marki;
– wzrost ilości osób obserwujących konta firmy w kanałach social media;
– pozytywny wpływ na SEO – artykuł sponsorowany z linkiem do Twojej witryny umieszczony na popularnej witrynie wysoko plasującej się w rankingach to sygnał dla silników wyszukiwarek, że Twoja strona jest godna zaufania i może być umieszczona wyżej na liście wyników wyszukiwania.
Podsumowując…
Artykuł sponsorowany to świetny sposób na to, aby Twoją firmę przedstawić szerszemu gronu użytkowników, którzy do tej pory nie wiedzieli o jej istnieniu. Trzeba jednak pamiętać, że mimo że jest to płatny typ reklamy, nie zwalnia nas to z odpowiedzialności za jakość treści i jej optymalizację.
Artykuł https://contentninja.pl
/Artykuł sponsorowany/