Strona główna Kultura Teatr w czasach zarazy. Lekcja profesora Kocura

Teatr w czasach zarazy. Lekcja profesora Kocura

0

Świdnicki Ośrodek Kultury w ramach projektu Alchemia teatralna serdecznie zaprasza na lekcję on-line „Teatr w czasach zarazy” przygotowaną przez prof. Mirosława Kocura.

Podczas pandemii teatr przeniósł się do internetu. Artyści z całego światła udostępnili przedstawienia za darmo i za pieniądze. Okazało się że teatr w XXI wieku kwitnie, wciąż się rozwija i jest zaskakująco różnorodny. Rewolucja informatyczna oferuje reżyserom i performerom rewelacyjne narzędzia do rejestracji spektakli. Czy narodzi się nowy teatr? Czy teatr po-pandemiczny pozostanie w Internecie? Profesor Mirosław Kocur opowie o tym niezwykłym poruszeniu artystycznym w świecie.

Mirosław Kocur – antropolog teatru i reżyser, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego i PWST im. L. Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Projektował i budował mosty na Pogórzu Karpackim, uczestniczył w przedsięwzięciach Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, był kierownikiem artystycznym teatru Drugie Studio Wrocławskie (1987-1990) i dyrektorem międzynarodowego festiwalu sztuki „Broken Walls” w Kalifornii (1991). W roku 2005 otrzymał stypendium naukowe od fundacji Fulbrighta. Reżyserował i wykładał w Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Grecji i Stanach Zjednoczonych. Opublikował „Teatr antycznej Grecji” (2001, Nagroda indywidualna MENiS i „Dolnośląski Brylant Roku”), „We władzy teatru. Aktorzy i widzowie w antycznym Rzymie” (2005, Nagroda im. Wojciecha Bogusławskiego), „Drugie narodziny teatru. Performanse mnichów anglosaskich” (2010), „Teatr bez teatru. Performanse w Anglii Wschodniej u schyłku średniowiecza” (2012) oraz „Źródła teatru” (2013).

Wykład będzie udostępniony od 23 grudnia  (godz.12.00) na stronach www.alchemiateatralna.pl, www.sok.com.pl, portalu Facebook oraz na  kanale YouTube Świdnickiego Ośrodka Kultury.

Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.