Strona główna Artykuł sponsorowany 3 kroki do własnej strony internetowej

3 kroki do własnej strony internetowej

0

Coraz częściej klienci zaczynają poszukiwania usług i produktów od internetu. Ponad 98 proc. z nich korzysta z wyszukiwarki Google – powinieneś dać im możliwość znalezienia twojej oferty. Jeśli jeszcze nie posiadasz strony WWW, to najwyższy czas to zmienić. Przekonaj się, jak w 3 stosunkowo prostych krokach możesz stać się właścicielem witryny internetowej.

Założenie strony – to łatwiejsze niż myślisz
Usługi potrzebne do założenia witryny internetowej dostępne są w atrakcyjnych cenach, a jednocześnie dynamicznie się rozwijają, co gwarantuje ci większe możliwości. Własny serwis może posiadać każda firma. Możesz mieć stronę, ponosząc stosunkowo małe koszty. Oto co musisz zrobić:

  1. Kup hosting – czyli pewne zasoby serwera, na których znajdą się pliki twojej strony. W ramach oferty otrzymasz część powierzchni dyskowej danej maszyny, a także będziesz mieć dostęp do innych zasobów, w ustalonym, ograniczonym zakresie. Najczęściej opłatę za hosting uiszcza się za 12 miesięcy. Usługa ta umożliwia korzystanie z własnej domeny czy posiadanie poczty e‑mail. Wybierając firmę hostingową, zwróć uwagę na ilość transferu, powierzchnię dyskową, liczbę możliwych do dodania domen, skrzynek e-mail, kont FTP i innych elementów. Im większe możliwości uzyskasz, tym lepiej. Jednak nie ma sensu płacić za hosting o bardzo dobrych parametrach, jeśli dopiero zakładasz stronę firmową, którą prawdopodobnie będzie odwiedzać kilku internautów dziennie. W takim przypadku najczęściej wystarczy ci jedno z podstawowych kont w ofercie.
  2. Wybierz odpowiedni adres – kolejnym ważnym krokiem powinien być wybór odpowiedniego adresu strony. Obecnie do dyspozycji masz bardzo tanie domeny, za które w pierwszym roku korzystania z nich zapłacić możesz zaledwie kilka złotych. Przemyśl, jakie ma być rozszerzenie domeny. Najpopularniejszym w Polsce jest .pl, czyli nasza domena narodowa. Jeśli jednak ofertę kierujesz do krajów Unii Europejskiej, to postaw na .eu. Masz również do dyspozycji końcówki teoretycznie odpowiednie do prowadzenia działalności w konkretnym kraju, ale być może połączenie nazwy i danego rozszerzenia pozwoli ci wykreować bardzo atrakcyjną nazwę? Czy wiesz, że domena yotu.be ma końcówkę belgijską, a jest to adres najpopularniejszego na świecie serwisu video? Wybierając adres, nie kieruj się wyłącznie ceną. Bierz pod uwagę przede wszystkim takich operatorów, którzy działają na rynku od lat, są renomowani, nawet jeśli wiąże się to z zapłaceniem wyższej ceny.
  3. Załóż stronę WWW – masz już hosting i domenę, więc pozostał ci ostatni ważny krok. Zaloguj się do panelu administracyjnego usługi serwerowej i znajdź instalator aplikacji. W ramach prawie każdej solidnej oferty otrzymasz takie rozwiązanie do dyspozycji. Jest to rozwiązanie, dzięki któremu dosłownie kilkoma kliknięciami myszy możesz zainstalować swoją stronę. Do wyboru masz wszystkie popularne CMS‑y, w tym WordPress, z którego korzysta ponad 60 proc. witryn opartych na tego typu systemach. Kiedy wskażesz, jaką aplikację chcesz zainstalować, podaj wymagane informacje. Najczęściej będą to dane do logowania, e-mail i podstawowe informacje o witrynie. Nie musisz zakładać bazy danych i ręcznie kopiować plików. Wszystko dzieje się automatycznie. Po kilku minutach strona będzie już zainstalowana. Wybierz tylko szablon z darmowej bazy i zajmij się personalizacją witryny. Jeśli zdecydowałeś się na WordPress, to w sieci znajdziesz setki poradników, z których dowiesz się, jak wykonać poszczególne czynności. Obsługa tego CMS-a jest stosunkowo prosta, ale musisz dać sobie czas na jego poznanie.

Jak widzisz, założenie strony może być łatwiejsze niż może ci się wydawać. W kilku stosunkowo prostych krokach możesz uzyskać zadowalający efekt.

/Artykuł sponsorowany/