Do 4 grudnia urzędy administracji publicznej i jednostek samorządowych będą pracować zdalnie. To efekt rządowego rozporządzenia wprowadzonego ze względu na wzrost zakażeń koronawirusem. Zmiany w obsłudze klientów wprowadziły już urzędy z terenu powiatu świdnickiego.
W poniedziałek wieczorem opublikowane zostało rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Znalazły się w nim zapowiedziane przez premiera zmiany w funkcjonowaniu administracji. W myśl rozporządzenia do 4 grudnia w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym kierownicy urzędów administracji publicznej, dyrektorzy generalni urzędów lub kierujący jednostką organizacyjną polecają pracownikom wykonywanie pracy zdalnej. Przepis ten nie dotyczy jednostek organizacyjnych sądów i prokuratury.
Gmina Dobromierz
– W trosce o zdrowie publiczne oraz z uwagi na wzrost liczby zachorowań na Covid-19, na podstawie § 24a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 1931), informujemy, że z dniem 3 listopada 2020 r. Urząd Gminy Dobromierz ogranicza bezpośrednią obsługę klientów, za wyjątkiem zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom – poinformowano w komunikacie.
W sprawach pilnych z obsługi bezpośredniej, prowadzonej pojedynczo w Sali Ślubów, mogą korzystać wyłącznie osoby zdrowe z zachowaniem pełnego reżimu sanitarnego: obowiązkowa maseczka, dezynfekcja rąk, bezpieczny dystans.
Obsługa klientów odbywać się będzie za pomocą środków komunikacji telefonicznej, elektronicznej i listownej. Kontakt telefoniczny: 74 85 86 217, 74 85 86 206, 693 449 281; e-mail: [email protected]. Pisma całodobowo można pozostawiać w skrzynce przy wejściu do urzędu.
Gmina Jaworzyna Śląska
W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii w Urzędzie Miejskim w Jaworzynie Śląskiej wprowadzone zostały następujące zasady pracy i zalecenia dla interesantów:
- Część pracowników Urzędu Miejskiego skierowana została na pracę zdalną, jednak w taki sposób, aby utrzymana została całkowita płynność działania poszczególnych referatów i terminowość załatwianych spraw.
- Nieustanie przypominamy o ograniczaniu osobistych wizyt do minimum.
- Zachęcamy również do kontaktu drogą elektroniczną za pośrednictwem adresu poczty mailowej (adres: [email protected]) lub za pośrednictwem platformy ePUAP lub telefonicznie (dane kontaktowe dostępne są na stronie urzędu).
- Dodatkowo na drzwiach Urzędu, przy ul. Wolności 9 zamontowana została skrzynka na listy, do której można wrzucać korespondencję (bez potwierdzenia doręczenia).
- Do 4 grudnia zawieszone zostało przyjmowanie interesantów przez radnych i burmistrzów.
Urzędnicy przypominają również, że w przypadku wizyt osobistych obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa, zachowania dystansu, dezynfekcji rąk, skracania pobytu do minimum oraz zakaz wchodzenia do pokojów pracowników.
Gmina Marcinowice
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r., pracownicy Urzędu Gminy w Marcinowicach od dnia 3 listopada do 4 grudnia 2020 r. przechodzą na pracę zdalną. Część pracowników wypełnia w dalszym ciągu swoje obowiązki stacjonarnie.
Bezpośrednia obsługa interesantów odbywa się wyłącznie w sprawach pilnych, po wcześniejszym, telefonicznym ustaleniu z właściwym referatem dnia i godziny osobistej obsługi przy zachowaniu reżimu sanitarnego: maseczki, dezynfekcja dłoni, dystans społeczny.
Obsługa interesantów prowadzona jest:
- telefonicznie: 74 85 85 226 – w godzinach pracy urzędu (poniedziałek, środa, czwartek – 7.00-15.00, wtorek – 7.00-17.00, piątek – 7.00-13.00)
- e-mail: [email protected]
- platforma e-puap
- w formie korespondencyjnej: list tradycyjny,
- przy głównym wejściu do urzędu znajduje się skrzynka podawcza na korespondencję tradycyjną.
Numery wewnętrzne do pracowników Urzędu Gminy w Marcinowicach dostępne są na stronie internetowej urzędu.
Gmina Strzegom
– W związku z bardzo trudną sytuacją związaną z pandemią koronawirusa i kolejnymi obostrzeniami informujemy, że Urząd Miejski w Strzegomiu od środy 4 listopada br. będzie otwarty od poniedziałku do czwartku w godzinach od 7.30 do 19.00, z przerwą od 13.00 do 13.30, natomiast w piątek od 7.30 do 13.30. Kasa urzędu będzie funkcjonować bez zmian – przekazał strzegomski magistrat.
Z pracownikami Urzędu Miejskiego w Strzegomiu można się kontaktować:
- telefonicznie – centrala urzędu 74 8560 599 lub bezpośrednio z poszczególnymi wydziałami (wykaz dostępny na stronie UM Strzegom),
- e-mail – [email protected],
- platforma – www.eurzad.strzegom.pl.
– Zachęcamy do skorzystania z tego ostatniego rozwiązania. Pod tym adresem mogą państwo dokonać płatności zobowiązań wobec gminy, a także skorzystać z interaktywnych formularzy. A to wszystko bez wychodzenia z domu. Sprawy pilne załatwiane będą tylko po wcześniejszej rejestracji „Umów wizytę w urzędzie” poprzez kontakt telefoniczny oraz platformę www.eurzad.strzegom.pl. Ponadto, jeśli zajdzie pilna potrzeba przyjścia do Urzędu Miejskiego w Strzegomiu, prosimy o załatwianie spraw samodzielnie, bez osób towarzyszących, z zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwa, w tym bezpiecznej odległości co najmniej jednego metra pomiędzy pracownikiem a stroną – apelują urzędnicy.
Gmina Świdnica
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii wprowadza się dodatkowe środki ostrożności w Urzędzie Gminy Świdnica. Od 4 listopada 2020 roku wstrzymuje się możliwość osobistego załatwienia spraw w urzędzie.
W uzasadnionych sytuacjach istnieje możliwość kontaktu z urzędnikiem, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty. Wejście do Urzędu Gminy (boczne od parkingu) tylko w sprawach pilnych – przycisk na domofonie SEKRETARIAT. Przy wejściu obowiązkowa dezynfekcja dłoni, zasłaniamy nos i usta.
Interesanci zachęcani są do załatwiania spraw za pośrednictwem internetu, przez platformę ePUAP lub telefonicznie – 74 852 30 67, 74 852 12 26, 74 852-24-88, 74 852-02-74. Wykaz numerów telefonów dostępny jest na stronie urzędu. W przypadku braku możliwości skorzystania z usług elektronicznych urzędnicy przypominają, że na zewnątrz budynku (przy wejściu bocznym do Urzędu od strony parkingu) znajduje się skrzynka podawcza, w której można zostawić dokumenty.
Szczegółowe informacje dotyczące funkcjonowania urzędu dostępne są na stronie internetowej UG Świdnica.
Świebodzice
W trosce o zdrowie mieszkańców oraz pracowników Urząd Miejski w Świebodzicach wprowadził ograniczenia w bezpośredniej obsłudze klientów. – W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów zmieniającym rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii z dnia 2 listopada 2020 r. potwierdzanie profilu zaufanego odbywać się będzie po wcześniejszym, telefonicznym umówieniu się z pracownikami UM pod nr tel.: 74 666 95 15, 74 666 95 55 – przekazano w komunikacie świebodzickiego urzędu.
– Na parterze ratuszu ustawiona zostanie skrzynka podawcza na dokumenty. Z kolei w budynku przy ul. Żeromskiego 27 dokumenty należy składać w skrzynce ustawionej przed biurem podawczym. Ze względu na panującą sytuację związaną z epidemią COVID-19, zwracamy się z uprzejmą prośbą o ograniczenie osobistych wizyt w Urzędzie do spraw pilnych oraz o przychodzenie bez osób towarzyszących. Wejście na teren budynków urzędowych, możliwe jest jedynie z zasłoniętym nosem i ustami oraz po dezynfekcji rąk. Ponadto prosimy o przychodzenie z własnymi długopisami – dodano.
Mieszkańcy miasta mogą załatwić sprawy:
- telefonicznie: https://www.bip.swiebodzice.pl/wydzialy-urzedu-miejskiego/172
- drogą elektroniczną: [email protected]
- poprzez platformę ePUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal (adres skrytki /sr04sis03q/SkrytkaESP),
- platforma e-urząd:https://eurzad.swiebodzice.pl/
- wnioski i formularze dostępne są na stronie: https://www.bip.swiebodzice.pl/
Szczegółowe informacje i dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej UM Świebodzice. Również tam przekazano informacje dotyczące funkcjonowania jednostek samorządowych – ZGK Świebodzice, Miejskiego Domu Kultury, OSiR Świebodzice, bibliotek, Miejskiego Ośrodka Zdrowia, Straży Miejskiej, Ośrodka Pomocy Społecznej, Klubu Senior+, ZWiK Świebodzice oraz Miejskiego Zarządu Nieruchomości.
Gmina Żarów
Budynek Urzędu Miejskiego w Żarowie jest zamknięty, ale z wszystkimi pracownikami można kontaktować się drogą telefoniczną pod nr tel. 74 30 67 333 (sekretariat) lub elektroniczną. Wykaz wszystkich e-mail do pracowników Urzędu Miejskiego dostępny jest na stronie internetowej UM Żarów.
W przypadku pilnej potrzeby, mieszkańcy, którzy będą wymagali bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem (np. m.in. potwierdzenie Profilu Zaufanego), będą obsługiwani w reżimie sanitarnym, po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym.
Wszystkie sprawy związane z meldunkami, dowodami osobistymi, ślubami i zgonami będą realizować pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego, którzy pozostają w pracy w Urzędzie Miejskim.
Wszystkie pilne sprawy należy załatwiać drogą elektroniczną: [email protected] oraz za pośrednictwem platformy e-urząd. – Prosimy kontaktować się z pracownikami Urzędu Miejskiego w Żarowie telefonicznie: 74 30 64 333 (sekretariat) i 74 30 67 378 (Urząd Stanu Cywilnego). Nadal zamknięta jest również kasa, płatności prosimy dokonywać drogą elektroniczną – zaapelowano.
/opr. mn/