Strona główna Artykuł sponsorowany Fotografia korporacyjna – na czym polega jej magia?

Fotografia korporacyjna – na czym polega jej magia?

0

Fotografia korporacyjna staje się coraz bardziej modna. Przedsiębiorcy zaczynają zdawać sobie sprawę, że może ona przynosić ogromne korzyści. Przedstawia bowiem to co w każdej firmie najcenniejsze – zespół tworzących ją ludzi. Dlaczego fotografia korporacyjna działa? Dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalnego fotografa korporacyjnego?

Fotografia korporacyjna, czyli odpowiedź na potrzeby konsumentów
Współczesny konsument ma dostęp do ogromnej ilości produktów i usług. Z jednej strony jest to pozytywne, z drugiej natomiast pojawia się problem dokonania właściwego wyboru. Zdecydowanie chętniej nawiązujemy współpracę z firmami i osobami, o których coś wiemy (często nawet wówczas gdy musimy zapłacić nieco więcej). Jako, że na temat innych osób opinie wyrabiamy bardzo szybko, dobrze wykonane zdjęcie korporacyjne może przesądzić o podjęciu współpracy z konkretną firmą. Fotografia ma wpływ na to w jaki sposób klienci nas postrzegają, dlatego warto w 100 procentach wykorzystać jej możliwości.

Fotografia korporacyjna, która oddaje pozytywną energię zespołu
Fotografia korporacyjna jest to specyficzna dziedzina fotografii. Jej zadaniem jest nie tylko oddanie powierzchowności fotografowanych osób, ale wywarcie na odbiorcy określonego wrażenia. Zdjęcie korporacyjne to zapis pozytywnej energii. Pokazuje ono zespół pracowników jako interesujących ludzi, prawdziwych specjalistów w swojej branży. Żeby je stworzyć potrzebne są nie tylko typowe umiejętności fotografa, ale też wiedza i doświadczenie. Każda branża rządzi się bowiem swoimi prawami. Inne cechy będzie posiadał zespół pracowników salonu piękności, inne zespół tworzący agencję reklamową.

Fotografia korporacyjna różni się od zwykłej fotografii tym, że na niej każdy, nawet najdrobniejszy szczegół ma znaczenie. Fotograf korporacyjny doskonale wie, że odbiorca zdjęcia zwróci uwagę nie tylko na atrakcyjność fotografowanych osób, ale też na postawę ciała, mimikę, ubiór (w tym także akcesoria), otoczenie, itp. Wszystkie elementy zdjęcia muszą stanowić spójną całość, w przeciwnym razie nie będzie ono wiarygodne.

Jak znaleźć dobrego fotografa korporacyjnego?
Pamiętajmy, że nie każdy fotograf może nazwać się fotografem korporacyjnym (choć współcześnie nawet osoby bez doświadczenia w tej dziedzinie oferują wykonywanie sesji zdjęciowych dla firm). W Polsce nie istnieją regulacje prawne dotyczące wykonywania zawodu fotografa. Żeby zarabiać na robieniu zdjęć wystarczy posiadać odpowiedni sprzęt. Efektem takiej sytuacji jest ogromna ilość niezadowolonych klientów, którzy nabierają przekonania, że są niefotogeniczni i unikają sesji fotograficznych.

Właściciel firmy, który zdaje sobie sprawę jak ogromną rolę odgrywają zdjęcia korporacyjne (mogą bardzo pomóc, jednak nieumiejętnie wykonane – również zaszkodzić) powinien poświęcić czas na znalezienie profesjonalnego fotografa korporacyjnego. Najłatwiej poznać profesjonalistę po owocach jego pracy – koniecznie zapoznajmy się z portfolio fotografa.

Fotografia korporacyjna – jak wygląda sesja zdjęciowa?
Fotograf korporacyjny wykonuje sesje zdjęciowe w swoim studio, w plenerze, a często także w siedzibie firmy zleceniodawcy (pracownicy zazwyczaj czują się swobodniej w miejscach, które dobrze znają). Sesja u profesjonalnego fotografa korporacyjnego jest doświadczeniem przyjemnym, budującym i bezstresowym. Najlepsi specjaliści w tej branży posiadają bowiem nie tylko wiedzę i umiejętności pozwalające na robienie fantastycznych zdjęć, ale i predyspozycje do pracy z ludźmi. Tworzeniem fotografii korporacyjnych zajmuję się od wielu lat i mam pełną świadomość, że dobre zdjęcia powstają w momencie, gdy stres i napięcie zostają wyeliminowane.

Na zdjęciu:  Rafal Maroszek IT Service Delivery Manager DevOps Leader, fotograf Krzysztof Zaleski

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułMaska jako źródło teatru. Wykład on-line
Następny artykułMistrzowie Polski w fitness gimnastyczno-akrobatycznym