Drukowanie, kopiowanie, skanowanie, przesyłanie – czynności niezwykle istotne dla sprawnego działania każdej firmy, biura czy urzędu. Dzięki dobrodziejstwu technologii są one obecnie czymś naturalnym oraz oczywistym. Jednak płynne funkcjonowanie w tym zakresie nie byłoby możliwe, gdyby nie pomoc wszelkich urządzeń dedykowanych jak drukarki i kserokopiarki. Co natomiast,jeśli potrzeba nam dobrej jakości sprzętu, a finanse nie są nam zbytnio przychylne?
Kupić czy nie kupić? Oto jest pytanie
Rzeczą oczywistą i świętą dla każdego szanującego się przedsiębiorstwa jest budżet – od jego sprawnego rozplanowania zależy w końcu tak wiele. Dlatego dobrze jest szukać oszczędności tam, gdzie jest to możliwe, zamiast ciąć koszty na każdym froncie. Wiadomo także, że odpowiednio wyposażone biura czy miejsca pracy mogą znacznie zwiększyć swoją wydajność. Złą wiadomością może być natomiast fakt, iż zakup dobrej jakości drukarek czy kserokopiarek jest wydatkiem, który, zwłaszcza młode firmy, może dość boleśnie dotknąć. Ceny urządzeń wielofunkcyjnych na bardziej profesjonalny użytek wahają się od 1 000, 2 000 zł po 16 000 zł czy nawet 21 000 zł, w zależności od wyposażenia, a także przeznaczenia. Jest to natomiast koszt podstawowy, do którego w dalszej kolejności dochodzą materiały eksploatacyjne czy serwisowanie. Tak wysokie kwoty mogą zapewne przerazić niejednego, dlatego warto zastanowić się nad zadowalającą alternatywą na start.
Praktyczne rozwiązania
Obecnie na rynku pojawia się coraz więcej firm, zajmujących się wypożyczaniem wszelkiego rodzaju sprzętu biurowego. Dzierżawa i leasing drukarek podstawowych lub urządzeń wielofunkcyjnych staje się praktyką popularną, głównie ze względu na wygodę oraz oszczędność. Należy jedynie rozważyć, która z opcji będzie w danym wypadku najbardziej korzystna. Dzierżawa i wynajem – co należy wiedzieć Wynajem jest praktyką prostą, a zarazem przynoszącą maksimum korzyści. Opiera się ona głównie na zawarciu umowy z wynajmującym (najczęściej wyspecjalizowaną do tego firmą), w ramach której otrzymuje się sprawny sprzęt, indywidualnie dopasowany parametrami pod potrzeby firmy. Jego dowóz, montaż, a także serwisowanie, czy wymiana materiałów eksploatacyjnych leży po stronie wynajmującego. Możliwe jest także wymienienie sprzętu na inny, jeśli uzna się, iż obecnie użytkowany nie spełnia oczekiwań. Rozliczenie za korzystanie z urządzenia odbywa się najczęściej na zasadzie ustalonego, miesięcznego abonamentu, do którego dodaje się ogólną kwotę za wszystkie wydruki, wykonane w danym okresie. Koszty wymiany tonera, czy ewentualnych napraw usterek w tym momencie nie występują, ponieważ ujęte są w ramach umowy i należą do obowiązków wynajmującego. Sam dokument zawiera także okres, na jaki usługa zostaje zawarta. Dzierżawa drukarek i kserokopiarek jest bardzo dobrym rozwiązaniem, gdy budżet początkowy jest dość napięty, a eksploatacja samego urządzenia również nie jest nadmierna.
Leasing urządzeń w pigułce
Kolejną, atrakcyjną alternatywą jest leasing urządzeń biurowych. Również w tym wypadku konieczne jest podpisanie umowy, określającej czas trwania zobowiązania, podjętego przez leasingobiorcę. Od tego okresu oraz wybranego sprzętu zależy w dużej mierze wysokość, a także ilość rat, jakie należy opłacać za urządzenie. Po zakończeniu umowy natomiast, najczęściej możliwy jest jego wykup. Co więcej, kwoty za leasing drukarek i kserokopiarek można włączyć w koszty uzyskania przychodu i dzięki temu obniżyć swoje podatki. Powinno się jednak dokładnie zapoznać z podpisywaną umową oraz obowiązującymi warunkami, ponieważ w tej sytuacji dogodny serwis czy wymiana materiałów eksploatacyjnych może nie zostać uwzględniona. Wtedy zakup, chociażby, nowego toneru należy już do obowiązków użytkownika sprzętu. Oprócz comiesięcznych rat, trzeba również liczyć się z możliwością wystąpienia opłaty początkowej. Co nie zmienia jednak faktu, iż stałe kwoty w późniejszym czasie są w stanie znacznie ułatwić życie przedsiębiorcy.
Możliwość wyboru
Przedsiębiorcy dopiero stawiający swoje pierwsze kroki na rynku często napotykają poważne dylematy, w dużej mierze związane z kwestiami finansowymi. Chęć profesjonalnej rozbudowy firmy, bez obciążania jej zbędnymi wydatkami na początku, jest na tyle silna, iż na bieżąco pojawiają się różnorodne możliwości rozwojowe. Wynajem czy leasing urządzeń biurowych jest właśnie jedną z nich. Należy jedynie zastanowić się, która z opcji będzie w danej sytuacji dla przedsiębiorcy najkorzystniejsza, a o resztę zadba firma specjalizująca się na tym polu. W końcu, jeśli myśleć poważnie o przyszłości, to trzeba podejść do tego z głową i pomysłem.
/Artykuł sponsorowany/