Obecnie coraz więcej firm prowadzi sprzedaż w sieci. Wiele sklepów oferuje te same produkty w podobnych cenach, więc trudno jest się czymś wyróżnić na tle konkurencji i zwrócić uwagę klientów. Decyzja o podjęciu działalności w Internecie powinna zatem pociągnąć za sobą określone działania marketingowe. Niestety i w tym segmencie coraz trudniej o oryginalność. Zwykłe banery w lokalnych mediach mogą już nie wystarczyć. Trzeba zastosować wówczas inne metody. Jeżeli chcesz zwrócić uwagę internautów na oferowane przez ciebie produkty, zapoznaj się z poniższymi pomysłami.
1. Popraw wygląd strony internetowej
Strona internetowa jest wizytówką twojego sklepu. Estetyczna szata graficzna to podstawa. Stosuj stonowane barwy, a jedynie niektóre elementy wzmacniaj wyrazistym kolorem, który stanie się motywem przewodnim. Nie należy przeładowywać strony kolorami i treścią. Przecież ma być ona nie tylko ładna, lecz także czytelna i intuicyjna w obsłudze. Zadbaj zatem o prostą nawigację i przejrzystą budowę. Możliwości kreowania szaty graficznej jest wiele, ale zawsze należy kierować się naczelną zasadą – umiarem.
2. Wyeksponuj osiągnięcia
Nie ma lepszej reklamy niż opinie zadowolonych klientów. Użytkownicy sami mogą sprawdzić komentarze na temat twojej firmy umieszczone na blogach czy w mediach społecznościowych, ale postaraj się to im ułatwić. W tym celu umieść na głównej stronie sklepu panel, w którym będą wyświetlać się opinie klientów. Wyeksponuj także informacje o certyfikatach i przyznanych ci nagrodach. Skany referencji także wpłyną pozytywnie na budowanie dobrego wizerunku twojego przedsiębiorstwa w oczach klientów.
3. Każdy lubi dostawać gratisy
Darmowe gadżety to stara, ale sprawdzona metoda. Dołącz do zamówienia kalendarz, notatnik, magnes na lodówkę, kubek albo brelok do kluczy. Dobrze, by gadżety oprócz logo firmy zawierały jakąś oryginalną grafikę lub tekst. Nazwa przedsiębiorstwa umieszczona na białym tle nie przyciągnie niczyjej uwagi. Oprócz gadżetów do zamówienia możesz dołączyć także bon podarunkowy czy kupon zniżkowy.
4. Zadbaj o opakowanie
Pudełko, w którym do rąk klienta trafiają zamówione produkty, można potraktować jako doskonały środek marketingowy. Estetyczne opakowanie wpływa na pozytywną ocenę sklepu, a w konsekwencji także samego produktu. Zamiast tradycyjnych szarych kartonów wybieraj więc pudełka w kolorze białym. Taśma z nadrukiem pomoże ci natomiast spersonalizować opakowanie i nadać mu oryginalny charakter. W tym celu możesz zastosować także pudełka z logo firmy. Do pakowania produktów idealnie nadadzą się również pudełka fasonowe. Przed złożeniem zajmują mało miejsca, a ich składanie odbywa się łatwo, szybko i bez użycia taśmy klejącej. Takie opakowania doskonale sprawdzą się w przypadku wysyłki kosmetyków, sprzętów elektronicznych i innych drobnych przedmiotów.
5. Wykorzystaj media społecznościowe
Jeżeli chcesz budować pozytywy wizerunek w sieci, musisz być w stałym kontakcie z klientami. Staraj się odpowiadać na komentarze zamieszczane pod wpisami na stronie twojej firmy w mediach społecznościowych. Dziękuj za pozytywne opinie i konstruktywnie odpowiadaj na krytykę. Regularnie zamieszczaj posty, przypominając w ten klientom o swoim sklepie.
6. Mów o swojej historii
Eksponowanie tradycji lub idei przyniesie bardzo pozytywne efekty. Jeżeli działasz na rynku od wielu lat umieść pod logo datę założenia firmy. Opisz motywy, które kierowały tobą w momencie zakładania działalności, np. chęć zaoferowania ludziom zdrowych produktów. Takie informacje będą stanowić twój atut.
Wyróżnienie się czymś na tle konkurencji to bardzo trudne zadanie. Trzeba szukać niebanalnych pomysłów, by zwrócić na siebie uwagę klientów. W tych zmaganiach liczy się nawet dbałość o detale. Konsekwentnie podkreślaj unikalny charakter swojej firmy, a z pewnością zyskasz nowych klientów.
/Artykuł sponsorowany/