Rosnąca liczba konsumentów korzystających z internetu powoduje, że coraz więcej przedsiębiorstw odważnie stawia na promocję swoich produktów oraz usług właśnie w sieci. Według danych Starcom tylko w 2019 roku polskie firmy wydały łącznie 1,69 mld zł na reklamę online, z czego najwięcej na usługi pozycjonowania stron i kampanie PPC. Nie ma w tym żadnego przypadku – marki, chcące skutecznie walczyć o uwagę, czas i pieniądze klientów, po prostu muszą być widoczne w wynikach wyszukiwania.
Google kontra inne wyszukiwarki
W Polsce – podobnie jak w większości krajów świata – absolutnym liderem pod względem popularności jest wyszukiwarka Google. W poszukiwaniu informacji m.in. o firmach i usługach korzysta z niej ponad 93% internautów, dlatego pozycjonowanie firmy należy dostosować właśnie do standardów amerykańskiego giganta. O pozycji serwisu w rankingu decyduje ok. 200 różnych czynników. Mimo to warto podejmować działania, które poprawią widoczność firmowej strony lub sklepu internetowego na najważniejsze dla danej branży frazy i słowa kluczowe.
Wpływ pozycjonowania na popularność marki
SEO, czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki, to aktualnie jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Firmy zlecające usługi pozycjonowania stron wyspecjalizowanym agencjom, oprócz lepszej widoczności w sieci oraz większego ruchu na stronie www, zyskują również liczne, dodatkowe korzyści. Jedną z nich jest wzmacnianie popularności marki, która dzięki odpowiednio zaprojektowanej i dobrze przeprowadzonej kampanii może dołączyć do grona liderów w swojej branży.
Pozycjonowanie, a wzrost liczby klientów i zysków
Jednak korzyści, jakie daje pozycjonowanie firmy, to nie tylko wzrost jej popularności, ale dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów. To z kolei przekłada się zwiększenie liczby konwersji, a finalnie – na wzrost zysków przedsiębiorstwa. Wielu internautów odwiedza wyłącznie witryny będące w ścisłej czołówce wyników wyszukiwania. Wysoka pozycja w rankingu wzbudza zaufanie konsumentów, powodując, że są oni bardziej skłonni skorzystać z oferty firmy znajdującej się na górze pierwszej strony Google niż wydać pieniądze na produkt oferowany przez mniej popularną (czyli ich zdaniem: gorszą) markę.
SEO jako element budowy przewagi konkurencyjnej
Istnieje też trzeci czynnik, który sprawia, że warto postawić na SEO jako formę promocji w sieci. Pozycjonowanie pozwala skutecznie konkurować mniejszym biznesom z przedsiębiorstwami dysponującymi wyższym potencjałem (i budżetem), lepszą lokalizacją, mogącymi pozwolić sobie na niższe ceny. Z kolei branżowym liderom pomaga ono powiększać przewagę nad konkurencją poprzez jeszcze dokładniejsze dopasowanie oferty oraz przekazów reklamowych do potrzeb i specyfiki grupy docelowej.
Indywidualny charakter kampanii SEO oraz jej dopasowanie do możliwości i potencjału firmy umożliwiają efektywną promocję w sieci także przedsiębiorstwom z mniejszym kapitałem. Wiele agencji interaktywnych ma w swojej ofercie tanie pozycjonowanie, które doskonale sprawdza się m.in. w przypadku lokalnych biznesów. Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe korzyści, nie da się ukryć, że pozycjonowanie firmy w Google stało się dziś standardem, bez którego utrzymanie się na rynku – zwłaszcza w modelu e-commerce – w zasadzie przestaje być możliwe.
Artykuł Artefakt.pl.
/Artykuł sponsorowany/